Forum > Demolåtar
Emu: Light
Freddy:
Jag gillar låten, tycker den funkar bra. Lite som U2 i deras lättsammare stunder.
Som i den andra låten så är det ganska pitchy, både på höga och låga stämman. Skulle föredra en autotunad/melodynad version tills du sätter den.
Kul att höra musik från dig, allt jag hört den senaste tiden är riktigt bra oavsett stil.
Keep it up!
Emulator:
--- Citat från: Freddy skrivet 15.09.2013, 11:22:21 ---Jag gillar låten, tycker den funkar bra. Lite som U2 i deras lättsammare stunder.
Som i den andra låten så är det ganska pitchy, både på höga och låga stämman. Skulle föredra en autotunad/melodynad version tills du sätter den.
Kul att höra musik från dig, allt jag hört den senaste tiden är riktigt bra oavsett stil.
Keep it up!
--- Slut citat ---
tack! Kanske skulle vrida på logics osubtila pitchkorrekt så det stänker :D De e ju jobbigt att lyssna på pitchy. Men det mesta pitchyness beror på nytt sångsätt som inte skall vara så ansträngt som fullflåsmodellen...jag hoppas övning ger färdighet :)
fortsätter... :)
Jocke:
Så skön röst du har! :) Gillar särskild attityden ung vid 50 - "Who am I to you". Lite surt på något ställe och artikulationen kunde varit tydligare här och var men som du skriver är det "slask". Det här kommer att bli bra med lite jobb! :)
Emulator:
--- Citat från: Jocke skrivet 15.09.2013, 11:27:44 ---Så skön röst du har! :) Gillar särskild attityden ung vid 50 - "Who am I to you". Lite surt på något ställe och artikulationen kunde varit tydligare här och var men som du skriver är det "slask". Det här kommer att bli bra med lite jobb! :)
--- Slut citat ---
tack! Ja, slask. sliter vidare :)
Altsax:
I sin enkelhet har den en angenäm charm!
Det är roligt att den är lättlyssnad
Kan bli nått stort det där
Jag missade leadgitarren, var den med? Ska enbart sång bära hela melodin?
Undrar om inte nått mer instrument, ska vara mer märkbart med.
Kanske är det bara sången som är lite bred som gör att jag inte märker det andra
Nej, faktiskt, jag vill ha en leadgitarr som ylar in någonstans! Så är det :)
/Josef
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida