Forum > Demolåtar
pxm & ynot "Insane Daycare Lullaby"
Emulator:
Trodde inte jag skulle säga detta nånsin, men ynot känns som struktur, kontroll och ordning i den här soppan.
Tyvärr är det så ruskigt otajt och surt på instrumenten här och vara tt upplevelsen går bort. Om man skiter i helheten och bara lyssnar efter guldkorn så finns det en hel del. Framförallt tycker jag rörmeckaren från vargön gör några riktigt grymma fraser.
Men det måste bli tajtare bakom. Improvisation i all ära är ju otroligt när det drabbar en, men det måste vara på beat. Att spela som ett urverk ÄR INTE TRÅKIGT alls :) Kolla alla grymma musiker som är berömda för sina solon och utsvävningar och livespelningar och allt, de kör tajt. De kan glida lite ibland -men väldigt kontrollerat.
Jag tror att euforin du känner från jamsession inte når ut på samma sätt till oss, som upplever det för otajt. (eller oss, jag menar jag väl)
Jag har hört grejor du har gjort som är mer tajta, och för lyssnaren är det bättre alla gånger.
Behåll de absolut bästa bitarna som är dig mest kär, och spela om annat. Låten kommer vinna grymt på det. Känslorna är det ju minsann inget fel på, men låt oss andra få uppleva det också, och det tror jag bara vi gör om det limmar bättre.
my 2 cents :)
Dividend:
Jag älskar det här
MEN
otajtheter (rytmiska missar) är av ONDO
Skalor och jazzmässig "atonalitet" är av GODO
jävligt skön låt om rytmiken rättas
Plinka:
Vilket galet stycke, blir faktiskt full i skratt ibland, framför allt av Ynots påhittiga sjungande! Ja det känns definitivt improviserat och experimentellt, och kanske skulle få längre hållbarhetstid av lite mer mer struktur trots allt. Men tummen upp ändå, kul samarbete!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida