Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Epistel 48, Solen glimmar blank och trind (ny version)
Roffe H:
--- Citat från: pxm skrivet 14.09.2013, 00:53:39 ---Men !!!???? varför ???
(så blött.)
mvh
--- Slut citat ---
Den är under konstruktion, allt går att ändra på. Blev nog "örontrött" av allt mixande. :)
--- Citat från: MaxB skrivet 14.09.2013, 00:52:56 ---Det svänger ju!
--- Slut citat ---
Det va ju meningen! :)
--- Citat från: Eddi skrivet 14.09.2013, 00:16:13 ---Oj här var det mycket blötläggning - jag fixar inte det riktigt så jag avbröt.
--- Slut citat ---
Får väl ta en mixvända till, är det sax, stråkar eller alltihop? :unsure:
--- Citat från: Jocke skrivet 13.09.2013, 23:11:33 ---Inte utan att man får lust att svinga en bägare... ;) Upptäcker att jag sitter och stampar takten... jag som aldrig varit så där heltänd på jazz! :)
--- Slut citat ---
Så du börjar tända på jazz, svinga på... :D
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.09.2013, 01:35:22 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.09.2013, 23:11:33 ---Inte utan att man får lust att svinga en bägare... ;) Upptäcker att jag sitter och stampar takten... jag som aldrig varit så där heltänd på jazz! :)
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
"Swinga" kanske det ska stavas...? ;)
Gillar det lekfulla, kreativa - att det används harmonier som ger möjligheter att brodera ut melodierna och att rytmen spelar med i melodin emellanåt. Men det kan bli lite för mycket av det goda - på Östersjöfestivalen i Karlshamn står det Dixieband i vartenda gathörn och spelar klassikerna... det blir lite som en överdos - same, same och inte ens different. ;) Tycker gott att man kan stoppa in lite 7:or, 9:or och andra "konstiga" ackord (konstackord?) där det passar i annan musik också! :)
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 14.09.2013, 13:14:17 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.09.2013, 01:35:22 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
"Swinga" kanske det ska stavas...? ;)
Gillar det lekfulla, kreativa - att det används harmonier som ger möjligheter att brodera ut melodierna och att rytmen spelar med i melodin emellanåt. Men det kan bli lite för mycket av det goda - på Östersjöfestivalen i Karlshamn står det Dixieband i vartenda gathörn och spelar klassikerna... det blir lite som en överdos - same, same och inte ens different. ;) Tycker gott att man kan stoppa in lite 7:or, 9:or och andra "konstiga" ackord (konstackord?) där det passar i annan musik också! :)
--- Slut citat ---
Tack Jocke. Visst, det kan alltid bli för mycket av det goda. Lägger upp en ny version av solen glimmar snart, med mindre reverb så man slipper drunkna i det blöta ..."vattnet li-i-kt e-e-n spegel..." :lol:
/Roffe H (mixdöv)
Altsax:
Vi har en vinnare i bellmanfestivalen, redan innan den börjat!
:wub:
/Josef
Roffe H:
Tack Josef, det var ett tufft och svettigt jobb att mixa denna. Bellmanfestival, ja varför inte. :lol:
Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida