Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Epistel 48, Solen glimmar blank och trind (ny version)
Rattlesnake:
Skön jazz. Jazz kan vara på så många sätt, men det här är cool jazz för mig. Gillar det lite spruckna rörljudet och klaffljudet, det gör det hela så mycket mer levande. Och jag fattar fortfarande inte hur man får bakgrunderna så levande av "halvfabrikat".
Jag tror du la upp den låten precis när jag satt och skrev reglerna för festivalen. Blev en lite knepig situation, för mig är ju inte den här låten upplagd innan festivalens start, så du får gärna deltaga med denna om du vill. Eller så fixar du låt nummer tre i din svit och lämnar in den. :)
Roffe H:
Tack för erbjudandet, det var generöst. Hade ingen aning om att det var Bellmansfestival. Kul att du gillar. :D
Gäller att jobba även med BIaB (instrumentval, mix och klipp) Faktiskt roligt att du acceptera lite gurgel och klaffljud, det visar ju att, åtminstone, saxarna är "a real thing". :) Får se vilken låt jag väljer så småningom?
/Roffe H
Dividend:
Jättesnygg.
Det enda att säga som är negativt är att min känsla (vad den nu är värd) äor att det ska vara mer (jazz) variation innan du återgår till temat :)
Roffe H:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.09.2013, 00:34:31 ---Jättesnygg.
Det enda att säga som är negativt är att min känsla (vad den nu är värd) äor att det ska vara mer (jazz) variation innan du återgår till temat :)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. Kan inte bättre än så här, eller menar du att improvisationsdelen skulle vart längre, (tror låten blivit för lång då?)
/Roffe H
Dividend:
Jag är inget geni på jazzimprovisation, så vad du spelar är säkert adekvat för genren. Jag jämför nog mest med Johansson som på piano gjorde vad du gör här.
Så han är nåt slags standard för mig du inte alls behöver uppnå :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida