Kontrollrummet

Roffe & Jocke - Little star.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
LÅTNAMN: Little star.
ARTIST/GRUPP: Roffe & Jocke
GENRE: Variationer i tre delar.
LÅTLÄNGD: 5:46
KOMPOSITÖR: Tja... redan Mozart (Mås-art) gjorde variationen på det här temat.
PRODUCENT: Jocke
MEDVERKANDE: Roffe
INSPELNINGSÅR:2013
FORMAT: mp3

En klassisk barnvisa som är lite tråkig att spela på 3 ackord... När jag gjorde lumpen vapenfritt på ett dagis 1981 skulle det bli Luciafirande och jag fick äran att kompa barnen. :) Tyckte redan då att det behövde livas upp lite och modifierade harmonierna en aning men inte mer än att orginalmelodin fungerade. Det där var lite trevligt att Plinka på och när jag fick bonusbarnbarn för några år sedan gjorde jag en karaoke-version för henne att kunna sjunga till. Av någon anledning delade jag denna med Roffe för ett tag sedan och glömde sedan bort den tills han för några veckor sedan hade lyssnat igen och föreslog att vi skulle jobba lite med den. Det har inte varit helt enkelt att bädda in melodin så att det faktiskt går att känna igen den och vi har tom diskuterat enskilda toner... Harmonierna på det här sättet inbjuder verkligen att spela annat och jag har haft riktigt kul - tack Roffe! :)

« Senast ändrad: 17.09.2013, 12:56:46 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Cool o soft o layout back. Skönt groove grabs!!   :)Känner en Mando diao aktig sångvariant skulle bli pricken över" :)...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Blinka lilla Stjärna  :wub:
Vacker version ni fått till, fin känsla i saxen och kul med all variation. Extra fint med plink-partiet  :rolleyes: varefter tempot dras upp och sen det härliga gitarrsolot kommer in :D
Är detta något som ska utvecklas efterhand och bli något mer av? Får den känslan när jag läser trådhuvudet.
Plinkar på en låt...


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
tjusigt och välspelat, bra mix...
mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Uppdaterar förstaposten.

Cool o soft o layout back. Skönt groove grabs!!   :)Känner en Mando diao aktig sångvariant skulle bli pricken över" :)...

Tack! :) Ja, det finns mer man kan göra. Det här har kanske egentligen en övning i att använda harmonier och melodi på ett annat sätt än det var från början...^^

tjusigt och välspelat, bra mix...
mvh


Tack Johan - trevligt att du gillar! :)

Blinka lilla Stjärna  :wub:
Vacker version ni fått till, fin känsla i saxen och kul med all variation. Extra fint med plink-partiet  :rolleyes: varefter tempot dras upp och sen det härliga gitarrsolot kommer in :D
Är detta något som ska utvecklas efterhand och bli något mer av? Får den känslan när jag läser trådhuvudet.


Va kul att du gillar den - tack! :)  Det finns naturligtvis mycket mer man kan göra. Man kunde tänka sig att jobba vidare på de partierna som är "egna" och kanske varva ihop melodin efter inledningen med det lite ösigare partiet efter breaket... Antar att du undrar för att det väcker idéer hos dig och då brukar det ju bli bra! ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ahh jag hör framför mig en tvåstämmig Plinka på den här - kan bli toppen. Saxknastret vid 276 och efter 313 gillar jag inte men det kan försvinna i en sångstämma kanske - sköna harmonier gubbs.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite dansband över det - Alfons saxparty 5, typ!  :P  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Låter fin-fint Jocke!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Vackert o finstämt, men inte tusan skulle jag känna igen melodin om jag inte på förhand visste vad det var. Den har ni lallat iväg för långt på för att så skall ske, men vad gör det? Det låter ju så bra såhär ;)

Saxparty... ja lite grann kanske, men inte så det stör, o då är jag ändå gravt traumatiserad från barndomen av de långa raderna kasettband med saxparty hit o dit.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ahh jag hör framför mig en tvåstämmig Plinka på den här - kan bli toppen. Saxknastret vid 276 och efter 313 gillar jag inte men det kan försvinna i en sångstämma kanske - sköna harmonier gubbs.

Ja, det kunde säkert funka! :) Får kanske be Roffe att "gurgla" saxen oftare... piprensare i den storleken finns väl inte? ;) Tycker nog att "knastret" är lite som stränggnissel - det hörs att det är på riktigt! :) Kul att du gillar harmonierna - tack! :)

Lite dansband över det - Alfons saxparty 5, typ!  :P  :wub:

Det var nog länge sedan du var på en dansbana!  :rolleyes: Vem f*n är Alfons förresten?  :P

Låter fin-fint Jocke!  :D
/Roffe H

Roligt att du tycker det Roffe - tack! :)

Vackert o finstämt, men inte tusan skulle jag känna igen melodin om jag inte på förhand visste vad det var. Den har ni lallat iväg för långt på för att så skall ske, men vad gör det? Det låter ju så bra såhär ;)

Saxparty... ja lite grann kanske, men inte så det stör, o då är jag ändå gravt traumatiserad från barndomen av de långa raderna kasettband med saxparty hit o dit.


Tack Tigern! :) Tanken var aldrig att göra en cover utan att utforska och experimentera med harmonierna. Som jag skrev i inledningen fick vi anstränga oss för att få in ledtrådarna... och nu ligger det filer i olika versioner över hela datorn...  :wacko:

Kassettband - det var grejer det!  :D Märkligt att dansbandsmusiken gett en hel generation men för livet...^^ Har också haft otroligt svårt för "saxparty" men ingen av dem "gurglar" ju så skönt som Roffe! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa


Blinka lilla Stjärna  :wub:
Vacker version ni fått till, fin känsla i saxen och kul med all variation. Extra fint med plink-partiet  :rolleyes: varefter tempot dras upp och sen det härliga gitarrsolot kommer in :D
Är detta något som ska utvecklas efterhand och bli något mer av? Får den känslan när jag läser trådhuvudet.


Va kul att du gillar den - tack! :)  Det finns naturligtvis mycket mer man kan göra. Man kunde tänka sig att jobba vidare på de partierna som är "egna" och kanske varva ihop melodin efter inledningen med det lite ösigare partiet efter breaket... Antar att du undrar för att det väcker idéer hos dig och då brukar det ju bli bra! ;)
Ett tag funderade jag över om det var en fredagsQuiz, när ni lite mystiskt utelämnade orginaltitel och övrig info  ;) Så jag tänkte att jag svarar rätt på frågan om vilken låt det är  :D
Och nu känns det som att jag vann...en inbjudan! Att få vara med och utveckla låten, tack för det! Kul här på KR, lite som de där teckningarna man gjorde när man var barn där man ritade huvudet, och vek ner så fick nästa rita kroppen, och sen såg man vad det blev för helhet :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...
Ett tag funderade jag över om det var en fredagsQuiz, när ni lite mystiskt utelämnade orginaltitel och övrig info  ;) Så jag tänkte att jag svarar rätt på frågan om vilken låt det är  :D
Och nu känns det som att jag vann...en inbjudan! Att få vara med och utveckla låten, tack för det! Kul här på KR, lite som de där teckningarna man gjorde när man var barn där man ritade huvudet, och vek ner så fick nästa rita kroppen, och sen såg man vad det blev för helhet :D

...och vinnare är -"trumvirvel" - PLINKA!!!  :D

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tack Tigern! :) Tanken var aldrig att göra en cover utan att utforska och experimentera med harmonierna. Som jag skrev i inledningen fick vi anstränga oss för att få in ledtrådarna... och nu ligger det filer i olika versioner över hela datorn...  :wacko:

Kassettband - det var grejer det!  :D Märkligt att dansbandsmusiken gett en hel generation men för livet...^^ Har också haft otroligt svårt för "saxparty" men ingen av dem "gurglar" ju så skönt som Roffe! :)

Haha ja det är helt otroligt vad de lyckats med dansbanden! Men inte blir man less på Roffes saxande inte, det är av en helt annan klass än eländet man är van vid från kramgoa saxpartyn eller blandade jag två koncept nu :P

Helt korrekt, man hör en hint här o var om man vet om vad man ska leta efter. En rolig flirt med den klassiska melodin ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tack Tigern! :) Tanken var aldrig att göra en cover utan att utforska och experimentera med harmonierna. Som jag skrev i inledningen fick vi anstränga oss för att få in ledtrådarna... och nu ligger det filer i olika versioner över hela datorn...  :wacko:

Kassettband - det var grejer det!  :D Märkligt att dansbandsmusiken gett en hel generation men för livet...^^ Har också haft otroligt svårt för "saxparty" men ingen av dem "gurglar" ju så skönt som Roffe! :)

Haha ja det är helt otroligt vad de lyckats med dansbanden! Men inte blir man less på Roffes saxande inte, det är av en helt annan klass än eländet man är van vid från kramgoa saxpartyn eller blandade jag två koncept nu :P

Helt korrekt, man hör en hint här o var om man vet om vad man ska leta efter. En rolig flirt med den klassiska melodin ;)

Glad att du tycker den var rolig - vi är kanske lite flirtiga, Roffe och jag?  :rolleyes: Puss!  :wub:  :lol:

Förr var dansbandsmusiken ofta synonym med medelmåttighet och ett allmänt skämt var "Hoppa över de svåra ackorden och le i stället!"^^ Numera tror jag att "bruksmusik" (dansband) kan vara en skaplig födkrok för många duktiga musiker och det märks inte minst på hur genren utvecklats.

https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jag har i ärlighetens namn inte lyssnat på något dansband sedan jag var barn o tvingades (hah) så jag kan inte säga någonting om det faktiskt. Grejen är ju att det finns ett stort behov av dansband vilket gör det till ett alternativ till de som vill försöka få in något på musiken.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Only serves to further strengthen that there is always a place and time for casual sax  :rolleyes:

Snyggt. Sång ja. jo, det vore fint. Inte så dansbandigt ändå, om man med dansband menar tråkig slätstruken träaktig musik. Detta var ju snyggt och bra :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Märkligt att ingen uppmärksammar andra visor som Roffe vävt in i melodin... ;)

Only serves to further strengthen that there is always a place and time for casual sax  :rolleyes:

Snyggt. Sång ja. jo, det vore fint. Inte så dansbandigt ändå, om man med dansband menar tråkig slätstruken träaktig musik. Detta var ju snyggt och bra :)

Kul att gillar - tack! :) Tror nog att detta är lite långsamt för att kvalificera sig som dansmusik - bara 75bpm - inte ens jag rör mig så långsamt!  :rolleyes:  :P  Vi får väl se om det blir en fortsättning med sång... jag skulle kunna tänka mig att släppa anknytningen till visan och använda våra egna grejer i så fall... men det blir ju ändå en liten kul twist med anknytningen till stjärnan! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snyggt här boys.

Hade jag inte läst Plinkas svar att det var blinkalilla..aha.. nu mot slutet så hör jag den tydligt :)

Före det var jag stekt.Bra jobbat lirat och mixat.

Mycket trevlig lyssning.

Mike


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Snyggt här boys.

Hade jag inte läst Plinkas svar att det var blinkalilla..aha.. nu mot slutet så hör jag den tydligt :)

Före det var jag stekt.Bra jobbat lirat och mixat.

Mycket trevlig lyssning.

Mike

Got you! (Som du brukar skriva.)  :D

Trevligt att du gillar den - tack! :)



Finns även på SC nu:


https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Flåt !! Varit dålig med feedbackandet sista tiden..
Kul arr. på denna gamla 'Stor Hitten' Har sagt det förr och säger det igen, va kul att Roffe börjat, dra på.. blir så uttrycksfullt och läckert.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Flåt !! Varit dålig med feedbackandet sista tiden..
Kul arr. på denna gamla 'Stor Hitten' Har sagt det förr och säger det igen, va kul att Roffe börjat, dra på.. blir så uttrycksfullt och läckert.

Visst är han go - Roffe - när han visar lite humör och temperament - kanske är dags för något sydländskt?  B)
Tack för gillning! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Välspelat jätte fina fraseringar på saxen .. lite klaff kan man ana oxå Nice

Sedan är jag ju uppfödd på död o skrik så rent gilla låten mässigt..nja

som låt, låt...  Bra

Tony

att leva är att dö


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Välspelat jätte fina fraseringar på saxen .. lite klaff kan man ana oxå Nice

Sedan är jag ju uppfödd på död o skrik så rent gilla låten mässigt..nja

som låt, låt...  Bra

Tony



Tack Tony! :) Ge oss lite tid (några år till) så ska nog kräka ur oss både punk och metal-versioner!  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja, tyvärr har ju Ingemar Nordström et al gjort att softa saxar associerar till dansbandssmör, men sedan går likheterna isär. Gillar verkligen hur harmonierna utvecklas i denna, hur formen löses upp och kristalliserar till något annat, för att lösas upp osv. Hör lite andra melodier men kommer inte på vilka. Petronella ifrån Plaskeby?  ;)

Tycker att kompgitarren är lite låg i mixen. Lite för mycket saxknaster också. Och när virveln kör 16-delar blir det lite maskingevär över ljudet.

Men det är bara detaljer. Fasiken så snyggt jobbat, vilken fantasi och variation över en melodi på ynka 6 toner...  B)

Apropå att stuva om Blinka lilla stjärna, så visst är denna klassiker också en variant av det temat? Har jag alltid tyckt iaf.


DON'T PANIC


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ja, tyvärr har ju Ingemar Nordström et al gjort att softa saxar associerar till dansbandssmör, men sedan går likheterna isär. Gillar verkligen hur harmonierna utvecklas i denna, hur formen löses upp och kristalliserar till något annat, för att lösas upp osv. Hör lite andra melodier men kommer inte på vilka. Petronella ifrån Plaskeby?  ;)

Tycker att kompgitarren är lite låg i mixen. Lite för mycket saxknaster också. Och när virveln kör 16-delar blir det lite maskingevär över ljudet.

Men det är bara detaljer. Fasiken så snyggt jobbat, vilken fantasi och variation över en melodi på ynka 6 toner...  B)

Apropå att stuva om Blinka lilla stjärna, så visst är denna klassiker också en variant av det temat? Har jag alltid tyckt iaf.
(Klipp)




Trevligt att du gillar - tack! :)
Ja, den där Roffe lyckades smyga in en hel del fraser från olika barnvisor. :) Jag vet själv inte hur många det är men förnimmer flera olika lite här och var. Vi kanske skulle utlysa en gissningstävling? ;) 6 toner är ju ändå hälften av alla - inte illa... ^^ Kompgitarren har jag nog medvetet hållit ner för att den liksom bär melodiharmonierna och att inte ska bli för uppenbart vad det är för låt i grunden... Stuvade man om i solfilmen skulle det antagligen bli nära nog omöjligt att hitta spåren bakåt...  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Uppfriskande version !!!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tycker ni ska börja låten som ni slutar den, dvs så att "Blinka..."  blir igenkännligt meddetsamma  för att sen brodera runt temat, och så avsluta som ni gör nu. Bara en tanke.
Ni låter samspelta ihop, som om ni sitter tillsammans och lirar. Skönt lirat av saxen och gitarren. Gillar också basspelet, låter bra. Riktig bas antar jag. Trummorna är väl lite enahanda men funkar.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Uppfriskande version !!!!

mvh

Tack Johan! :)

Jag tycker ni ska börja låten som ni slutar den, dvs så att "Blinka..."  blir igenkännligt meddetsamma  för att sen brodera runt temat, och så avsluta som ni gör nu. Bara en tanke.
Ni låter samspelta ihop, som om ni sitter tillsammans och lirar. Skönt lirat av saxen och gitarren. Gillar också basspelet, låter bra. Riktig bas antar jag. Trummorna är väl lite enahanda men funkar.

Vi som ansträngde oss så för att det inte skulle vara allt för uppenbart...  ;) Roligt att du gillar och - ja, vi har gjort en hel del tillsammans och det kanske börjar ge resultat! :) Basen är en gammal obandad P-bas från 70-talet som jag haft sedan den var ny. Det är lite tveeggat det där med att ha instrument länge... på ett sätt blir man ibland ett med ett instrument man känner så väl men ibland kan jag bli lite nonchalant och slarva...^^

Jag skulle nog hellre vilja gå andra vägen och ta den ännu längre från orginalet - att "vi gör den till vår egen" som de brukar säga i ett program som börjar strax... ;-) Större delen av trummorna är gammalt som ligger kvar i Halion sedan en några år gammal version... men om det blir fler versioner ska jag jobba igenom dem på allvar! Tack för din uppskattning! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
"Jag skulle nog hellre vilja gå andra vägen och ta den ännu längre från orginalet "
Grejen är att det att om man gör det från början fattar folk inte vad det är man går längre ifrån, dvs originalet. När grundmelodin istället etablerats från början
kan man gör i princip vad som helst med den. Och så himla intressanta är väl inte harmisarna i originalet, kan i princip bli vilken låt som helst.
« Senast ändrad: 27.09.2013, 22:47:22 by Tokai »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
"Jag skulle nog hellre vilja gå andra vägen och ta den ännu längre från orginalet "
Grejen är att det att om man gör det från början fattar folk inte vad det är man går längre ifrån, dvs originalet. När grundmelodin istället etablerats från början
kan man gör i princip vad som helst med den. Och så himla intressanta är väl inte harmisarna i originalet, kan i princip bli vilken låt som helst.

Om det nu är viktigt att någon fattar??? Orginalets harmonier är ju som du skriver inte så vansinnigt spännande... Kan det vara 3 ackord? Här spelar vi på 5 eller 6 (minns inte) och det ger möjlighet till helt nya melodier som funkar med harmonierna men inte med orginalmelodin. Tycker att vi lockat fram flera olika "teman" som vart och ett skulle kunna bilda stomme för egna kompositioner. Kanske ska man låta den här flirten med orginalet vara som den är och möjligen avslöja rötterna redan i början? Fast vi tyckte det var rätt kul att lägga facit på slutet! ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker också det var kul att det kom på slutet, lite roligt med en "gissningslek", det var ju lite av tanken med det hela...vi hade jättekul. Musik ska byggas utav av glädje var det nån Lindfors som sjöng...  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker också det var kul att det kom på slutet, lite roligt med en "gissningslek", det var ju lite av tanken med det hela...vi hade jättekul. Musik ska byggas utav av glädje var det nån Lindfors som sjöng...  :lol:
/Roffe H

Visst var det! :) Vi kanske skulle börja fundera över vad vi ska massakrera härnäst... ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tycker också det var kul att det kom på slutet, lite roligt med en "gissningslek", det var ju lite av tanken med det hela...vi hade jättekul. Musik ska byggas utav av glädje var det nån Lindfors som sjöng...  :lol:
/Roffe H

Visst var det! :) Vi kanske skulle börja fundera över vad vi ska massakrera härnäst... ;)
Men det roliga är att det blir aldrig klart  :lol: Vänta bara tills jag har lagt vantarna på den, då vet vi inte längre vad som går att känna igen, och sen bollar jag kanske över den till nästa! Så, KR, ni kommer inte att bli av med den, än på väldigt länge!  :P
Vi har satt en preliminärdeadline år 2017, men därefter ska vi se om medlemmarnas barn och barnbarn vill ta över...... :ph34r:
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker också det var kul att det kom på slutet, lite roligt med en "gissningslek", det var ju lite av tanken med det hela...vi hade jättekul. Musik ska byggas utav av glädje var det nån Lindfors som sjöng...  :lol:
/Roffe H

Visst var det! :) Vi kanske skulle börja fundera över vad vi ska massakrera härnäst... ;)
Men det roliga är att det blir aldrig klart  :lol: Vänta bara tills jag har lagt vantarna på den, då vet vi inte längre vad som går att känna igen, och sen bollar jag kanske över den till nästa! Så, KR, ni kommer inte att bli av med den, än på väldigt länge!  :P
Vi har satt en preliminärdeadline år 2017, men därefter ska vi se om medlemmarnas barn och barnbarn vill ta över...... :ph34r:

Klart att inget blir klart... ;) Måste nog jobba med mina målbilder för det finns alltid detaljer jag tycker jag borde... osv.^^ Rymden har nog fascinerat människor i alla tider även om vi säkert har ett mer vetenskapligt förhållningssätt idag än någonsin. Kan kännas tryggt att veta men lite trist är det... Kan förställa mig människors förundran över stjärnorna i urtiden när inget annat mer än månen lyste upp deras natt. Att man så småningom lärde sig att navigera, lärde sig geometri och annat av himlakropparna! :) Har med stor entusiasm besökt byggnader som tex Newgrange och Pyramiderna som har tydliga kopplingar till himlafenomen. :) Så det finns säkert många ingångar för de som vill ha en egen stjärna! ;-)

Fast egentligen finns de kanske inte - det kan vara en gammal maläten sammetsgardin från 1700-talet som släpper in ljus genom hålen!  :rolleyes:  :P

"Väntar bara..."  ;)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Infallsrik, avslappnad version! Avkopplande lyssning.
Måste erkänna att jag inte hade känt igen låten förrän mot slutet om jag inte läst trådhuvudet.
Tror också att man uppskattat utsvävningarna ännu mer om inledningen hade följt originalmelodin mer...
Fint samarbete!
/Asti af Kopplare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten