Forum > Färdiga produktioner
MaxB - In My World
Roffe H:
Kanonlåt. :wub: Så snyggt, sång, körer, gitarrsolot och ett maffigt slut. Bra jobbat Max. :) Köp båda grejerna... :lol:
/Roffe H
PEROWITCH:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.02.2014, 10:28:45 ---Inatt fick jag en vision. Kunde inte sova efter det så jag gick upp för att snickra vidare på visionen. I korthet går visionen ut på att kommersialisera den här höjdarlåten. Tänkte på låten Release me, i Saab-reklamen och på att det finns ett företag, vars namn ingår i min text, efter nattens små justeringar. Med de justeringar jag gjort, passar texten som handen i handsken för hela eller delar av företaget. Det som återstår är att placera låten i "feelgood-reklam" för det aktuella företaget, i reklam, på mässor och i alla möjliga sammanhang. Säg nu inte att jag fått hybris...
Ni som vet eller har idéer, borde det vara nån pr-avdelning man ska ta kontakt med?
Om tycke uppstår, vad är relevant: att sälja rättigheterna att använda stycket hur mycket de vill eller per gång det används? Är det för 1:a alternativet viktigt att inte stimma och för det 2:a alternativet viktigt att stimma? Kan tänka mig att det 2:a är svårt att kontrollera på olika mässor och andra företagspresentationer.
Kanske snart får råd med en båtmotor eller varför inte en ny bil!
--- Slut citat ---
Tja maxen bra låt glömt denna kan ju bli bra det här men jag är ju stimmad, har ju lite på önskelistan med :D
MaxB:
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 21.02.2014, 17:11:46 ---Tja maxen bra låt glömt denna kan ju bli bra det här men jag är ju stimmad, har ju lite på önskelistan med :D
--- Slut citat ---
Ska komma ihåg det! B)
zzeb:
Max, I wanna be in your world. Respect!
MaxB:
--- Citat från: zzeb skrivet 21.02.2014, 19:50:05 ---Max, I wanna be in your world. Respect!
--- Slut citat ---
Tack, det är det inte alla som vill... :P
Jag fick nyss ett svar från P3 osignat dit jag anmälde låten - "In My World"
Kul svar - eller inte. :ph34r:
Ditt bidrag är inte godkänt
P3 Osignat (p3osignat@sverigesradio.se)
2015-04-21
Till: maxb
Från: p3osignat@sverigesradio.se
Hej Max!
Tack för att du skickat in din låt till oss på P3 Osignat.
Vi har valt att INTE godkänna ditt inskickade bidrag till P3 Osignat - Topp 10:
http://p3osignat.sverigesradio.se/submission/4192433
Vi får väldigt många låtar inskickade till oss varje vecka och
vi godkänner bara de låtar som vi anser passar in i P3:s musikpolicy och som håller en bra ljudkvalitet
så att de går att spelas i radion. Vi har dessvärre ingen möjlighet att ytterligare kommentera eller svara på frågor
om varför enskilda låtar inte blir godkända.
Du är självklart välkommen att skicka in fler låtar till oss.
Anders Olsson / Musikguiden i P3: Osignat
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida