Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (15/20) > >>

Eddi:
TipTop tycker jag :D

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.10.2013, 23:12:16 ---Den här låten tog inte alls den vägen jag föreslog i låten tidiga ålder. Tycker det blev något helt annat. Som också funkar finfint.
Kul att man hör så tydligt när gitarren blir fullständigt omstämd där i bombasvajet på slutet.  :D
Några saker som kanske är för sent att fixa. I en del fraser så inleder du med något slags odefinierat gurgel innan orden tar vid.
"aahhhrrscchhh-in this world". Med lite god vilja kan man kalla detta attityd möjligen. Kan också vara ett sätt att maskera svårighet att nita tonen direkt. Visst är det svårt att sätta sång perfekt, men det går med omtagningar och/eller melodyne.
Lite telefonsoundtendens på sång och kör ibland. Kul som effekt, men kan bli lite jobbigt för öronen om det blir för mycket. Tror du balanserar på rätt sida här ändå.
Undrar om du inte skulle kunna separera bastrumma och basgitarr lite grand. Tycker att det tenderar till lite bummel i botten. Eller kanske är det gitarren som stjäl lite för mycket utrymme där nere?
Det överstyrda sångljudet i slutet är magnifint.
Småsaker som går att åtgärda om man vill, men jag håller med dig annars. Den är färdig.

--- Slut citat ---

Känns lite för mycket att åtgärda nu. I videoklippet tror jag inte jag använder gurgel-attacken in i meningarna i texten.
Telefonsound i sången kan det finnas flera orsaker till. Micpreampen kan arbeta hårt (för hårt?) och hårdare på slutet.
Melodyne vill jag inte använda... (fånigt va?)
Vet inte hur jag kan separera bas och kick, eq:ade igår upp basgitarren runt 100, kanske den som nu krockar med kicken? Men orkar nog inte söka lösningar där nu...

--- Citat från: bjurte skrivet 01.10.2013, 23:21:35 ---Riktigt bra blev det, och visst fanken går tankarna till gamle "Stairway" i solot där.. Men.. Virveln är minst sagt malplacerad, tycker inte den passar in i låten, för liten, ploppig och modengt.. Näee.. du ska ha gamla krejjer på denna härninga.. B)

--- Slut citat ---

Trummisen är ganska bestämd hur han vill ha det och det kan vara svårt att bestämma och välja trumljud åt honom. Han har liksom en egen vilja.

--- Citat från: Eddi skrivet 02.10.2013, 01:46:05 ---TipTop tycker jag :D

--- Slut citat ---

Tack!

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2013, 18:03:35 ---Känns lite för mycket att åtgärda nu. I videoklippet tror jag inte jag använder gurgel-attacken in i meningarna i texten.
Telefonsound i sången kan det finnas flera orsaker till. Micpreampen kan arbeta hårt (för hårt?) och hårdare på slutet.
Melodyne vill jag inte använda... (fånigt va?)
Vet inte hur jag kan separera bas och kick, eq:ade igår upp basgitarren runt 100, kanske den som nu krockar med kicken? Men orkar nog inte söka lösningar där nu...

--- Slut citat ---
Om du ökar basgitarren vid 100 så kan en lämplig åtgärd vara sänka bastrumma vid samma frekvens annars blir det bara ännu bumligare i botten.

Telefonsoundet kändes mer som något du eq-at fram. Då är det kanske rummet eller miken som ger det soundet om du inte skruvat på sången.

Henric:
Gillar soundet, låten och framförandet! Däremot är bastrumman ALLDELES FÖR STARK! Borde visas sig med all önskvärd tydlighet om du lägger någon form av analyzer på masteren!

MaxB:
Det är tydligt att ni har bättre lyssning än jag. Hör inte det själv. Jag får ta en korrigering där i de nedre frekvenserna. Tack för upplysning!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion