Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (2/20) > >>

Wernborg:
Den här låten är som gjord för att bara växa och växa och växa i arret.
Det är inte mycket till refräng (mer som en alldeles för lång brygga till en refräng) så det gäller att inte slarva med arret här.

Börja försiktigt, ungefär som nu. Bygg på med stråkar, fler gitarrer och fan och hans moster. Sen tillbaka till gitarren och loopen.

Tycker också att du verkligen ska loopa gitarren också i verserna. Spela in figuren en gång och loopa hela vägen för skön repetetiv känsla.

Gärna lite subtila, syntiga percussions här och där också.

Kan bli en låt helt i min smak.  ;)

MaxB:
pxm - ja den e go i rytmiken

girly - tack för hjälp med lyriken också, har korrigerat texten och ska sjunga rätt nästa gång

altsax - inspirationen kom tack vare din kontakt med Lisanne. Jag hoppas på den och snacka om att jag blivit inspirerad. Gitarrljudet ja, kanske ska jag inte använda resonatorgitarren, som är orsaken till det plåtiga soundet du kommenterar. Kanske ska jag börja med resonatorgitarren och sen övergå till ett renare gitarrljud? Synpunkter och förslag emottages gärna från flera.

eddi - well, well och swell hmm, får se. Andra ändringar (i upplägget av vers och refräng eller vad tusan det är) kommer före. Kul med dragningarna med larynx. Så lät det inte då jag sjöng på väg hem från jobbet (da jag mer tänkte på Stings sångstil och melodier). Men framför mikrofonen blev det så här.

wernborg - jag tänker också på möjlig dynamik och hoppas jag kan få till det under utvecklingen av låten. Den kom till på rekordsnabb tid, bara det att börja med texten på pendeln på väg till jobbet och att den blev kjlar innan jag var framme en knapp timme senare är nog rekord för mig. Inspirerad av alla fantastiska människor omkring mig på tåget och Holland-kontakten via Altsax (du vet), gav skön inspiration. Kommer senare då jag hinner (kanske i helgen) göra ändringar i upplägget av låten.

Gurano:
En bra grund som kan växa tycker jag, bara att jobba vidare. Tycker dock att akkeguran är tråkig men jag antar att den ska spelas om och på annat sätt kanske?

/Gurano

MaxB:
Har klippt och klistrat på en gammamodigt sätt från jobbdatorn i mp3:an, så att texten kommer enligt nedanstående förändringsförslag. Hoppas mp3:an blev klippt rätt. Senare gör jag ändringarna ordentligt i studion och lägger in bas där den ska komma och trummor där jag tänkt de ska in. Nu är det bara provisoriskt, för att jag ska höra om det blir okej eller bättre så här...

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_InMyWorld_20130913.mp3[/mp3]
In My World - MaxB

- Intro på gitarr -
Inga trummor bara gitarriffet

- Vers 1 - (gitarriffet och sång)
In my world - there are many goodhearted people
In my world - there is room for everyone

- Refräng 1 - (gitarriffet och sång)
Take a look - at the people around you
Se how they strive - to reach their goal (låt Cmaj klinga ut)

- Vers 2 - (plocka även in en försiktig bas)
In this world - I meet many good musicians
In this world - there is room for everyone

- Refräng 2 - (gitarr, bas, sång)
Look at yourself - the way others see you
I hope you see - you are what you do
            I hope you do it well  (här kommer trummor och intensivare bas med)
            you better do it well

- Vers 3 -
In our world - do you see the possibilities
And your world -      is the same as mine

- Refräng 3 -
Take a look - at the people around you
Se how they strive - to reach their goal
Then look at yourself - the way you want to be seen
It ain't hard to do - when you're in the mood
             Now, this is where you whanna be
              Yes this is where we whanna be

- Vers 4 -
You and me
this is where we whanna be

In this world
that's were we whanna be

Harmonica mike:
Ja vilken skön dänga på G här Max.

Den här kan bli riktigt bra,ser fram emot fler instrument.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion