Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (8/20) > >>

MaxB:
Film med vår nya familjemedlem tonsatt med nuvarande version av låten från 17/9.
Känns som lite feel good-musik på slutet med ||: "This is where you wanna be" :||
Hoppas få tid att fortsätta med låten i helgen som kommer.

Gurano:
Tycker att det låter bra - en skön låt med skön feeling rakt igenom. Men trummorna låter lite längre bort än de borde då guran ligger ganska nära, tycker jag.

/Gurano

Harmonica mike:
Fin video,barn och hund lekandes,mycket fint.Och jizes vad jag saknar min Border Collie då jag ser det här..

Jag tycker du har fått till en bra dänga här Max.

Det enda som jag skulle vilja ändra är att du varvar plåtguran med den snygga Ibanez acken du har..Alternativt låt Ibanezen komma in efter en stund och ta över fram till rockpartiet där du byter Ibanezen mot en fet strata som kompar ditt snygga solo och körerna på slutet..

Lite tankar från norr och inget att fräsa ned i myllan.Jag tycker det blir för mycket plåt då den kompar likadant genom hela låten.Skulle det växla mellan olika gitarrljud strukturerat så tror jag att det blir en skönare lyssning,men jag vet inte som sagt,svaret har du.

Mike

Altsax:
Den här låten blir bara bättre och bättre!
 :wub:

Det är inmixningen av trummorna jag funderar över, möjligen kan inmixningen förbättras

Jag har börjat tycka att lyfta fram trummor på ett bra sätt är bland det svåraste, det är inte bara lägga på en kompressor vilken som helst och höja allt mellan 200 och 50 med 3db, de där rackarna är ju "all over the place" för att citera Daniel.
Alltså kan jag inte ge några råd om hur, bara att.

Mycket bra lirat och sjunget överallt!

/Josef

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 19.09.2013, 00:11:57 ---Tycker att det låter bra - en skön låt med skön feeling rakt igenom. Men trummorna låter lite längre bort än de borde då guran ligger ganska nära, tycker jag.

--- Slut citat ---

Ska ju absolut göra om mixen då jag hunnit göra lite mer.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.09.2013, 11:27:21 ---Fin video,barn och hund lekandes,mycket fint.Och jizes vad jag saknar min Border Collie då jag ser det här..
Jag tycker du har fått till en bra dänga här Max.
Det enda som jag skulle vilja ändra är att du varvar plåtguran med den snygga Ibanez acken du har..Alternativt låt Ibanezen komma in efter en stund och ta över fram till rockpartiet där du byter Ibanezen mot en fet strata som kompar ditt snygga solo och körerna på slutet..
Lite tankar från norr och inget att fräsa ned i myllan.Jag tycker det blir för mycket plåt då den kompar likadant genom hela låten.Skulle det växla mellan olika gitarrljud strukturerat så tror jag att det blir en skönare lyssning,men jag vet inte som sagt,svaret har du.

--- Slut citat ---

Barn hundar och djur är vinnande koncept. Jag gillar!
Bra idé med gitarrbyte. Flera har varit inne på att ersätta den med en gitarr som låter bättre men andra har önskat den loopad men i så fall blir den ännu mer speciell... Jag tror på din idé och kommer kanske dra den dit, för det låter fiffigt. Har nya strängar som väntar på att sättas på Ibanez'en men jag har inte kommit dit ännu, borde egentligen göra det först...

--- Citat från: Altsax skrivet 20.09.2013, 12:46:33 ---Den här låten blir bara bättre och bättre!
Det är inmixningen av trummorna jag funderar över, möjligen kan inmixningen förbättras
Jag har börjat tycka att lyfta fram trummor på ett bra sätt är bland det svåraste, det är inte bara lägga på en kompressor vilken som helst och höja allt mellan 200 och 50 med 3db, de där rackarna är ju "all over the place" för att citera Daniel.
Alltså kan jag inte ge några råd om hur, bara att.
Mycket bra lirat och sjunget överallt!

--- Slut citat ---

Ja, trummorna bör vara kraftfullare och nyanser av trummorna i början bör komma fram bättre. Där spelas de lite som på Hansson & Karlsson-musik från förr, alltså där i början av trumspelet men det kommer inte alls till sin rätt i den här mixen. Blir lite svårt att ta fram men jag ska försöka. Annars får det bli en till, helt annan låt i 93bpm som använder samma trummor och är uppbyggd runt trummorna istället. Så sköna är trummorna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion