Jag är främst imponeraqd av din vilja till perfektionism. Du vet exakt hur du vill att det ska låta och strävar hela tiden efter det målet - imponerande tycker jag. 
Ja, det är kul att höra i huvudet, i förväg och sen försöka få ut det.
Kul låt MaxB, helt klart referanser til det ene og andre her
Mye spennende som skjer..
Har ikke lest hele tråden, men det er sikkert nevnt, trommene er det som stör meg. De låter altfor hardt, for mye papplyd. Håper den endelige versjonen kommer med mer naturlige trommer.
Jag gillar de här trummorna och vet inte hur det skulle låta med mer naturliga trummor.
Den här blev ju riktigt kanonbra, alltså, MaxB !!!!! Jag är glad över att du fortsatte på den här....
Ja, det är en kanonbra idé som har blivit bättre.
Nu när jag lyssnar igen upplever jag solot inte som en slutgrej, dvs inte så mycket ös av allting utan mer som som ett snyggt solo i låten, för att efterföljas av en ny vers/refr som är lite mer dämpad, som i början och sen sluta där. Idé?
Håller nu nog med andra att dobron inte kanske passar som kompgura, låter lite bufflig tycker jag. Som ett andra instrument tillsammans med elgura eller akke vore bättre. Men bra låt är det. Och som andra sagt är maj-ackordet skönt.
Jag är inte nöjd med senaste mixen, där den andra akustiska gitarren är med på båda sidor redan från 2:a versen. Kanske kommer den vara med från 3:dje... Jag gillar mer dobron, som komp. Den sätter en enkel/simpel prägel som jag gillar, i låten, typ en gitarr kan låta hur dåligt som helst, bara det är en bra låt.
Jag skulle efter solot på slutet kunna avrunda med att sjunga: "And she's buying a stairway - to heaven." men då blir det för mycket...

Har testat det du säger på akustisk gitarr nu och håller med. I första inlägget har jag skivit hur låten kan sluta. Tack för en bra idé.
Det knyter ihop påsen på ett bra sätt. Ska vid tillfälle testa med en video med mitt gitarrspel och sång samtidigt, på din idé för att se hur det blir. Jag tror på det!
Tokai, Tokai, vad kan jag säga? TACK - testade igen - spelade och sjöng för hunden och har nu korrigerat den akustiska versionen.
Det är definitivt så den ska sluta! - ETT STORT TACK!