Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Ynot, Plinka, Cykeln - Morgonvisa (Nära dej)

<< < (18/19) > >>

Eddi:
Klart bättre mix nu. Någon/några av Tonys ord försvinner - du kanske kan autovolymisera dom. Plinka blev aningens tystlåten på slutet och kanske skulle upp lite. Sista strofen är bra, Instrumenten hörs nu hela vägen också bra :D

Edit: efter 5 kraschar på raken nu av Cubase så får det bli bingen istället.
Natti

bjurte:
Synket mycket bättre nu, men jag tycker fortfarande rösterna är onödigt 'burkiga'..

Plinka:
FAAAAAN. NU när jag lyssnar igen så tycker jag ÄNDÅ att synken ballar ur mer o mer inpå tredje versen. Kanske skulle jag sjunga om därifrån ändå? Mixen är annars super tycker jag  :D

equality:
Klart fall framåt särskilt när det gäller sången. Instrumenteringen tycker jag inte riktigt håller. Preciserar i ett senare inlägg.

equality:
"Tyst och världen sover" börjar Plinka. Det kommer rakt upp i fejjan utan något som helst intro eller försiktighet.
Cellon (kontrabas?) och piano kämpar i samma register. Någon borde maka på sig en oktav eller vara tyst.

Pianot är för starkt under någon sekund vid 46.

Tonys röst låter lite hård, som beskuren.

Refrängen med pianokompet är ju underbar! Snyggt med violans meloditema efter refrängen men tycker basen fortsätter spela konstigt.

När sångarna improviserar låter det som musikerna gör det också. Borde inte de hålla sig stramt till grundkompet för att man skall känna kontrasten till improvisationen?

Frågan är om inte det skulle räcka med pianokomp. Pianot broderar ju yvigt och snyggt kring melodierna. Jag tycker stråket rör till det (förutom den snygga violan som hänger kvar här och där vid refrängmelodin). 

Visan är ju i grundem väldigt fin och skulle kunna bli hur vacker som helst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion