Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Ynot, Plinka, Cykeln - Morgonvisa (Nära dej)
Dividend:
Rena sinnen??
Du har rätt om det mesta, Eddi. Tack för feed!
Emulator:
Har hört den här när den legat på ynots arbetsbord, och jag tycker om visan.
Jag skulel gärna se att man körde lite enklare pianospel. typ ackord med endast småtrudelutter. För att få fokus mer på rösterna.
Sedan skulle jag nog fimpa delay på rösterna. Tror på varmt reverb mer, fast ganska torrt.
Om pianot spelar ackord så kan det dras upp i volym, annars ligger det bra lågt såhär.
Sedan verkar det som ynots fraser dör ut lite här å var? Slutet på vissa fraser bara dyker.
Kommer bli kalas, fint råmaterial och melodier!
Dividend:
Ja tony måste göra punch in på åtm. ett ställe. Ett ord ("still") var inte med i sångfilen :)
Vad menar du med varmt? (Ang. reverb) Vad är då ett kallt reverb? :)
Nej jag gillar mina arpeggion på pianot som skänker lite dissonanser och gör arret (i mitt tycke mer intressant att lyssna på)
Håller på att sänka plinka något relativt tony. och höja delar av arret. Komprimerar nog ynot på slutet. Och kanske delar av PLinkas sång också.
Ny verre är väl uppe om en timme eller så :)
Dividend:
Fixade lite nivåer och lade upp en ny mix 1½ timmar efter den förra.
Marruschkka:
Spännande att följa den här! Lyssnade på den senaste verren och jag tycker rösterna synkar bättre nu, även i volym. Tänkte lite på det Emu skriver om lite väl snirkligt piano ibland, kan bli lite dissonant mot sångmelodin, kanske du skulle tona ner lite med mer liggande ackord under framförallt refrängerna?
Annars underbart, Plinka och Ynot gör verkligen det här stycket rättvisa :rolleyes: :P
Lite småpill kvar nu bara!
Heja er!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida