Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - Missing you

<< < (5/8) > >>

Jocke:
Riktigt läckert detta! :) Bra jobbat båda två! Det finns lite detaljer att jobba med som jag tycker låten förtjänar - skitbra!  :wub:

Ola:
holly molly girly och gurano det blev ju tokbra det här
girly du sjunger kanon bra

rock on mvh ola

Girly:

--- Citat från: bjurte skrivet 10.09.2013, 01:38:20 ---Fanken va bra det blev nu då, all likhet med U2:s 'Pride' försvann med Girlys underbara sång.
Skitbra, men gitarrerna är lite för vassa..

--- Slut citat ---
ja nu när du säger det så hör jag vissa likheter med U2...förmodligen därför jag gick igång så på instrumentalen  ;) Men bra att det inte låter för likt :D Du skulle låna mina lurar, där är inget vasst haha

--- Citat från: pxm skrivet 10.09.2013, 01:41:31 ---Vad snabbt ni jobbar !!!!!!
Det blev en jättebra hit detta.....
Bra !!!!

mvh

--- Slut citat ---
När inspirationen slår till går det undan ;)
Dankeschön!  :)

--- Citat från: Jocke skrivet 11.09.2013, 00:41:32 ---Riktigt läckert detta! :) Bra jobbat båda två! Det finns lite detaljer att jobba med som jag tycker låten förtjänar - skitbra!  :wub:

--- Slut citat ---
Och så fort man tackat så kommer förstås följdfrågan...vilka detaljer tänker du på då  :)

--- Citat från: Ola skrivet 11.09.2013, 00:47:18 ---holly molly girly och gurano det blev ju tokbra det här
girly du sjunger kanon bra

rock on mvh ola

--- Slut citat ---
Bockar och niger  :)

Plinka:

--- Citat från: Gurano skrivet 10.09.2013, 00:15:05 ---

--- Citat från: Plinka skrivet 09.09.2013, 23:33:50 ---Himla go låt med jättesnygg sång!
I mina lurar är mixen lite väl vass och komprimerad på vissa ställen, men det är min lyssning det :)

--- Slut citat ---
Tackar :)
hmmm inte vasst i mina lurar - vi väntar och ser vad andra säger ;)
Jag har ingen kompressor ... mer än lite limiter på mastern då. Kan det inte vara distljudet på gurorna som spökar i dina lurar?

Gurano

--- Slut citat ---
Ja..det kan det säkert också vara...man ska inte lite helt på lurararna, de kan vara luriga :D

Jocke:

--- Citat från: Girly skrivet 11.09.2013, 09:43:12 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.09.2013, 00:41:32 ---Riktigt läckert detta! :) Bra jobbat båda två! Det finns lite detaljer att jobba med som jag tycker låten förtjänar - skitbra!  :wub:

--- Slut citat ---
Och så fort man tackat så kommer förstås följdfrågan...vilka detaljer tänker du på då  :)

--- Slut citat ---

Groovet, riffet och sången är helsköna - önskar jag kunde få till något sånt! ;) Upplever att att en av gitarrerna sticker ut, kräver uppmärksamhet och stör flow och artikulation i sången. Tycker den kunde få ducka lite då men kan gärna ta mer plats mellan sångpartierna. Uppfattar också att det pumpar på några ställen... men det är som sagt detaljer och sådant kan man peta i hur länge som helst...^^ Låten är kanon! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion