Forum > Demolåtar
Gurano & Girly - Missing you
equality:
Mycket bra! Girlys sångmelodi och röst matchar perfekt. Har inte fördjupat mig i texten. Vore klart nåt för radion om det inte var för mixen där nästan allt kantrar över obegripligt till min högra lur typ 30-70. Borde ju vara lätt att fixa till och ett måste när något som håller sådan hög kvalitet som detta!
Plinka:
Himla go låt med jättesnygg sång!
I mina lurar är mixen lite väl vass och komprimerad på vissa ställen, men det är min lyssning det :)
Gurano:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.09.2013, 17:01:19 ---Mycket bra sång på den här låten, heja Girly :wub:
Lite grötig ljudbild, det är så svårt det här med att få fram alla nyanser utan att de krockar.
Bra låt Gurano, men höj Lena lite, så blir det ännu bättre.
Ni gör bra grejer ihop!
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Kul att du gillar.
Nu är Girly höjd lite. I mina öron låter det inte grötigt, men jag antar att vi upplever det lite olika :)
--- Citat från: Marsall skrivet 09.09.2013, 18:05:31 ---Ja kan höja sången lite på gitarrsläppspartiet vid 1.0 o även kören där var låg..Sen vid 1.30 efter den sköna pratandevirveln skulle en kör kunna komma in o köra hey!...i nån skön melodi....Annars så sjunger Girly hur gött som helst o gitarren i mitten..gottpåse.. :) Bra grund!!! ;)
Edit: kan även nämna att jag lyssnar o steker pannkakor..Har bränt vid 3 av 4 :lol:.. Svårt att stå still.rock on
--- Slut citat ---
Så där - nu e hon höjd liiite
--- Citat från: equality skrivet 09.09.2013, 23:09:36 ---Mycket bra! Girlys sångmelodi och röst matchar perfekt. Har inte fördjupat mig i texten. Vore klart nåt för radion om det inte var för mixen där nästan allt kantrar över obegripligt till min högra lur typ 30-70. Borde ju vara lätt att fixa till och ett måste när något som håller sådan hög kvalitet som detta!
--- Slut citat ---
Jag hör vad du hör ... att det drar lite åt höger, men kantrar gör det inte i mina lurar :)
Men jag har i alla fall rätat på det lite nu.
--- Citat från: Plinka skrivet 09.09.2013, 23:33:50 ---Himla go låt med jättesnygg sång!
I mina lurar är mixen lite väl vass och komprimerad på vissa ställen, men det är min lyssning det :)
--- Slut citat ---
Tackar :)
hmmm inte vasst i mina lurar - vi väntar och ser vad andra säger ;)
Jag har ingen kompressor ... mer än lite limiter på mastern då. Kan det inte vara distljudet på gurorna som spökar i dina lurar?
Tack för era komments
Gurano
bjurte:
Fanken va bra det blev nu då, all likhet med U2:s 'Pride' försvann med Girlys underbara sång.
Skitbra, men gitarrerna är lite för vassa..
pxm:
Vad snabbt ni jobbar !!!!!!
Det blev en jättebra hit detta.....
Bra !!!!
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida