Tunga basen är ju häftigt närvarande och gör inte ont i öronen i lyssning på hög volym. Med det kunnande du har tror jag du vinner på att lätta lite på den, för att ge energiutrymme till andra instrument. Jag tycker gitarren i början är värd mer lågfrekvenser och att pad-ljudet, senare förtjänar mer ljudutrymme.
I mina öron är stycket för repetitivt, för långt.
Du e bra på att mupptrixa!
Tack Maxb! Bra ideer om mixen också, just nu ligger ju gitarren där som slask bara, svågern skall slänga på lite monstergitarrer sedan är det tänkt, och då hoppas jag också att de långa partierna kan upplevas som mer befogade. Men vi får väl se:)
Stort tack för tyck!
Bättre ljudbild på dagens version jämfört med den först i tråden
, häftigt! 
/Roffe H
Tack!
Efter den läckra visksången i halvslutet som du jobbar upp i intensitet!!perfekt!!
.Men känner sen att därefter skulle det sitta bra med den sköna refr ( vid ca 2.50)... Som det är nu så blir det ingen refr direkt utan det svalnar av med mer verstrummor?... Gärna en pratande skön virvelövergång av dina kalasljudstrummor över till reffen 
Nice!!
Kul att du gillar, tack för snälla ord

Skall kika hur det blir med allt när gitarren kommer in. tanken är att den platsen skall ge plats för lite slitig gitarr, och bygga till en sista refräng med sagda monsterdito. Vi får se!
Riktigt riktigt bra sound här, suggestivt och tungt och din röst passar ypperligt till sån här musik.
I bakhuvudet hör jag Juliannas ljusa sopran sväva över reffarna...så skitsnyggt det skulle bli med den kontrasten..? 
Följer den här.
/Marre
tackar!! En ljus stämma skulle sitta mumma tror jag till kontrast. Kul att du gillar

Andra gången jag lyssnar på denna nu
Riktigt skön känsla du fått till, myser! 
tackar!
Skönt sound överlag, sången bitvist riktigt grym, men lite kraftlös och svajjig när det blir för lugnt..
Den distade pratvisksången är hur bra som helst..
Men varför slösa tid och talang på covers.
Tack Bjurte! Ja, det blir svajigt på lågvarv, men jag håller som bäst på och tränar mig på lugnare sång. Det vore ju fint att nån gång kunna behärska ett större spektrum på någe vis!
Covers ja...jag har ju haft en lite halvjobbig period i livet, och covers är ett utmärkt sätt att komma igång med musiken igen. DEt är ju bara att spela o sjunga, och inte tänka så mycket.
Däremot har jag en egen låt som skulle passa ypperligt med detta arr, så så småningom kanske jag flyttar hela arret till den, vi får se. Eller så blir det något nytt

tack för att du tyckte till!
Bra nu T.
Men jag måste hålla med Bjurte lite,varför slösa krut på covers?
Mike
Tack mike!
Se ovan

Jag tror inte jag har hört orginalet men det här känns orginellt!^^ Skönt groove och känner du dig inte helt tonsäker så locka fram raspet i rösten - vem säger nej till en rejäl förkylning!
Skulle vilja ha upp sången men om du inte känner dig helt säker förstår jag att den ligger som den gör... Skön lyssning! 
Schysst! Sången är under ständig bearbetning och utveckling, och en sån här tidig variant har jag inte hunnit/orkat/haft lust att peta för mycket med när jag ändå inte alls med sången, så jag har inte automatiserat upp verssången eller så. Det kommer nog separata spår senare istället, när det förhoppningsvis låter bättre också!
Jag brukar normalt sett fega ur och köra skrovelsång eller sång med "karaktär" så man kan skylle ifrån sig. Nu skulle jag dock försöka lära mig sjunga istället tänkte jag, och fast jag avskyr att höra på min egen sång som inte funkar, så är det ingen ide att gömma sig. Bättre att slänga upp och också bli lite bekväm med att folk hör.
...så kanske det går bättre senare.
Stort tack till dig och alla för tyck och tips!