Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Invincible

<< < (2/3) > >>

Dividend:
Ja, måste säga att (de jag har hört av dig) är originella på nåt väldigt intressant sätt (bra ;)....

Gillar denna låten med...

mahan:
Oukii Yllet!
Introt funkar snyggt nu, handclaps snyggt i chorus, tycker du kunde låta basen följa med ända till slut. Tycker åxå du kunde låta basen kommi in mycket tidigare, t.ex 0:35, skulle ge en bättre stomme åt hela låten.
But that´s me! :D

h.  Johan

Yllet:

--- Citat från: mahan skrivet 28.07.2007, 22:45:39 ---Oukii Yllet!
Introt funkar snyggt nu, handclaps snyggt i chorus, tycker du kunde låta basen följa med ända till slut. Tycker åxå du kunde låta basen kommi in mycket tidigare, t.ex 0:35, skulle ge en bättre stomme åt hela låten.
But that´s me! :D

h.  Johan

--- Slut citat ---

Jo funderar också på att låta basen leva med hela vägen, tillsammans med reverbfyllda fingerknäpps i slutet. Dock tycker tycker jag basen får en tydligt lyftade funktion om den först kommer till refrängen och överraksar. Man vill ju inte bjuda på alla godbitarna på en gång, upplevelsen blir ju så mycket större då!

Återigen stort tack

Yllet:
Version 1.5
-----------

Fixat till outrot...

Invincible - v1.5

Åsa: Tack för att du tog dig tid, det var väldigt roligt att läsa. Fint att man kan beröra :)

Dividend: Bockar och bugar, känns bra att vara orginell!

mahan: Slutet tillfixat endast för dig ;)

mahan:
Nåjaa, nu börjar det låta som det skall. Men du vet, ideér tar ju aldrig slut, men denna låt den tar alldeles för tidigt slut.
Så jag föreslår att vid 2:41 drar den härliga chorusen igång än en gång och med choruset så får du dessutom ett härligt slut med bara stämmorna som sjunger "yes we are"! :) Vill ju inte vara krånglig, låten e ju bra som den e nu åxå men lova att tänka på saken! :D

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion