Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Invincible
Yllet:
--- Citat från: mahan skrivet 29.07.2007, 19:50:32 ---Nåjaa, nu börjar det låta som det skall. Men du vet, ideér tar ju aldrig slut, men denna låt den tar alldeles för tidigt slut.
Så jag föreslår att vid 2:41 drar den härliga chorusen igång än en gång och med choruset så får du dessutom ett härligt slut med bara stämmorna som sjunger "yes we are"! :) Vill ju inte vara krånglig, låten e ju bra som den e nu åxå men lova att tänka på saken! :D
h. Johan
--- Slut citat ---
Vill nog ha den kort, det blir säkert enformigt annars.
Light Head:
Störtskön låt!
Snyggt sound, hänger upp mig lite på "gitarrknäppandet". Du kanske har något annat ljud? Men tanken är god, så det är inte spelandet som är problemet, men det själva ljudet ligger liksom lite utanpå, som en billig nybörjarsampling, över allt annat...
En tanke (och ett tips kanske?) är att du börjar med sången, och efter två strofer så kommer "gitarrknäppandet" in?
Låten är lite väl kort tycker jag nog.
Av en ren slump så lyssnade jag precis innan på Lou Reed's gamla Transformer.... fick sköna vibbar nu när jag lyssnar på din låt!
Fidden:
Tycker mig höra att lite inspiration hämtats från shout out louds låt impossible?
Låter bra, men jag tycker det blir lite tråkigt trots den korta längden. Finns inget som greppar tag i mig. Skulle vilja ha ett arrangemang som växer snabbare och större, med mycket mer driv i andra versen, samt en kvinnlig kör. :)
Yllet:
--- Citat från: Fidden skrivet 30.07.2007, 00:12:59 ---Tycker mig höra att lite inspiration hämtats från shout out louds låt impossible?
Låter bra, men jag tycker det blir lite tråkigt trots den korta längden. Finns inget som greppar tag i mig. Skulle vilja ha ett arrangemang som växer snabbare och större, med mycket mer driv i andra versen, samt en kvinnlig kör. :)
--- Slut citat ---
Kvinlig kör kommer det att bli, maria kommer ner om en månad och lägger lite stämmor på mina nya alster. Gillar shout out louds, även låten "impossbile" och ska jag vara riktigt ärlig (kul att du är uppmärksam), så är faktiskt min låt en flört med just impossible: dels använder jag ordet "impossible" i vers 2, samt träblocken som är lite karaktäristiska för shout out louds låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida