Jocke - Hoola Bandoola Band hade ju rätt mycket latinamerikanska rytmer i sin musik och ibland
lät det väl lite "stökigt" med all percussion. Här använder jag ett jzz-pattern från EZ, så
det blir kanske inte riktigt latino om svänget... En tamburin kanske inte vore fel för att bättre
markera takten..? Jag har med både en plock- och en kompande akustisk gitarr i nuläget.
Dessutom kommer det in två utpannade ak.gitarrer till i refrängen, så det blir kanske mycket med en till..
Håkan Nilsson - Ja, jag gillar också trummorna i refrängen! Solot är väl inte mycket att yvas över, men jag tycker
ljudet är snyggt. Det är ett preset i POD X3.
Eddi - Jaså? Trodde jag hade börjat få bort "skåningen" i mig!

Ditt textförslag är inte så dumt! Möjligen att man måste ändra "...och blivit..." till "...för...", så man hinner
med alla stavelser. Hade lite funderingar på att i någon refräng byta till "...på sin egen lilla snopp", men var
rädd att bli refuserad!

Marsall - Har för mig att du skrev någonstans att du ville höra mig på svenska..? När jag började lägga upp låtar
här på KR var allt på svenska, men på senare tid har jag inte orkat göra svenska texter utan det har oftast
blivit engelska texter, där man på något sätt kommer lättare undan med klichéer och "nonsenstexter".
Dom musikaliska idéerna har varit många fler än de textmässiga, så för att inte låtskapandet ska avstanna
har texterna fått stryka på foten. För mig är musiken det viktiga, även om jag inser att en låt inte blir
riktigt bra utan en bra text också.
Ska kolla nivåerna på de akustiska gitarrerna!
pxm - Roligt att du gillar gitarrsolot! Men misstänker att det är mer ljudet än spelet.

MaxB - Kul att du gillar och tycker det låter tidstroget! Ja, det är kanske lite Muppet show över trumspelet i refrängen..

equality - Förstår inte att alla vill att jag ska sjunga på svenska..

Skönt att du tycker det låter OK! Ska kolla upp disten i refrängen! Har också reagerat på att det känns som något
slag för mycket på virvelkaggen i verserna, men ju mer jag lyssnar ju svårare får jag att höra det. Märkligt....
Om det är gitarrljudet du undrar över, så är det ett preset i min POD X3 (low gain, jazz nå'nting).
Texten är väl lite luddig i början, men jag tänkte att man ofta ville se det i ett större perspektiv i dåtidens texter...
Tänkte att jag inte skulle ha med en sens moral eller ett "svar" i slutet eftersom det är en smula ironisering, men i
positiv bemärkelse. Jag gillade proggen och var ett stort fan av Hoola Bandoola.
Du har rätt vad gäller "snubblet"! Tror att det huvudsakligen beror på att de tre rösterna inte är helt synkade....
Tack allihop för den fina responsen! Det här är för mig ett skämtsamt mellanspel, som jag inte förväntade mig så mycket
kommentarer på! Ska försöka åtgärda dist, nivåjusteringar o.d., men lägger nog inget större jobb på omtag.
/Asti t.f. Proggare