Forum > Demolåtar
Asti - Vi har förlorat
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 05.09.2013, 15:04:46 ---
--- Citat från: Asti skrivet 05.09.2013, 14:17:16 ---Hittade denna halvfärdig i gömmorna och kunde inte låta bli att göra något åt den.
Hoppas ni har förbarmande över alla mina låtar på sistone. :rolleyes:
Det blev en stilla protest mot dagens kroppsfixering och ytliga ideal. :)
Samtidigt en kärleksfull ironisering över 70-talets ofta naiva men beundransvärda engagemang.
Så här 35-40 år senare kan vi konstatera att kanske inte så många av den tidens drömmar besannades...
Fördjupa er inte allt för mycket i analys av mix o.d. utan se den som en skämtsam parantes. :)
--- Slut citat ---
Du sjunger snyggt - som alltid! :) Musiken är lite tidstypisk... Så klart ska "post-progg" också sjungas på skånska! ;) Kommer osökt att tänka på Mickes bror och det är inte menat som någon kritik...^^ Snyggt gitarr-solo. Skulle vilja att du la upp texten om det inte är för mycket besvär! :)
--- Slut citat ---
Jag ville musiken skulle låta ungefär som Hoola Bandoola Band - och givetvis på skånska! :)
Tomas Wiehe var/är en duktig gitarrist, men jag tyckte han sjöng lite "konstigt"...
Hade helst velat ha ett akustiskt gitarrsolo, men fick inte till det, så det fick bli så här...
Nu är texten upplagd!
Tack för dina synpunkter!
/Asti t.f. Skåning
Asti:
--- Citat från: Altsax skrivet 05.09.2013, 15:05:51 ---Mikael Wiehe? Vad gör du här på kontrollrummet? Du är lika bra som vanligt, även om jag gillar din version av Titanic mest :)
:wub:
/Josef
--- Slut citat ---
Jag brukar få kommentarer om likheter med Wiehe/Afzélius när jag sjunger på svenska, men jag tycker inte
jag artikulerar så tydligt som Wiehe och inte heller har samma breda skånska dialekt..
Och sjunger naturligtvis inte lika bra! Men jag blir givetvis smickrad! :)
Jo, Titanic är fin!
Tack för din kommentar!
/Asti t.f. Wiehe B)
Wernborg:
Deppigt värre. B)
Jag tycker att trummorna är lite för otydliga stundtals. Blir särskilt tydligt i gitarrsolot som släpar lite rytmiskt sett. Det gör att man tappar grepp om takten där ett tag.
Slut är väldigt abrupt. Du kunde på vismanér upprepa sista raden och lägga till ett svag rittardando också för mjukare avslut.
Kören "på det som vi var säkra på" känns inte helt klockren. Lite som en ointelligent pitchshifter lägger körer. Kanske svårt att hitta en bättre linje, men det lät lite halvrätt där tycker jag.
Alla kan tralla ja. Blir väldigt mycket Asti sjunger med Asti. Kanske blanda upp med en eller flera i kören?
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.09.2013, 17:31:02 ---Deppigt värre. B)
Jag tycker att trummorna är lite för otydliga stundtals. Blir särskilt tydligt i gitarrsolot som släpar lite rytmiskt sett. Det gör att man tappar grepp om takten där ett tag.
Slut är väldigt abrupt. Du kunde på vismanér upprepa sista raden och lägga till ett svag rittardando också för mjukare avslut.
Kören "på det som vi var säkra på" känns inte helt klockren. Lite som en ointelligent pitchshifter lägger körer. Kanske svårt att hitta en bättre linje, men det lät lite halvrätt där tycker jag.
Alla kan tralla ja. Blir väldigt mycket Asti sjunger med Asti. Kanske blanda upp med en eller flera i kören?
--- Slut citat ---
Ja, trummorna har jag tagit från EZ Jazz, har tyvärr inte expansionen med latinorytmer.
Kan hålla med om att dom blir lite "luddiga" här och var. Slutet ville jag ha lite abrupt med en ensam gitarrton (och bas).
Problemet med körsången är nog att jag inte riktigt kommer upp tillräckligt med höga stämman...?
Du gav mig ett bra förslag på namn på kören! :D
Hade inte tänkt lägga mer jobb på denna, som mest är ett skämtsamt sidospår.
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 05.09.2013, 18:46:28 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.09.2013, 17:31:02 ---Deppigt värre. B)
--- Slut citat ---
Ja, trummorna har jag tagit från EZ Jazz, har tyvärr inte expansionen med latinorytmer.
Kan hålla med om att dom blir lite "luddiga" här och var. Slutet ville jag ha lite abrupt med en ensam gitarrton (och bas).
Problemet med körsången är nog att jag inte riktigt kommer upp tillräckligt med höga stämman...?
Du gav mig ett bra förslag på namn på kören! :D
Hade inte tänkt lägga mer jobb på denna, som mest är ett skämtsamt sidospår.
/Asti
--- Slut citat ---
Tänkte också lite på att det var "stökigt" men sånt var väl 70-talet... :rolleyes: Det är ju inte så (vad jag kan förstå) att trummorna spelar fel... men de spelar mycket. Jag föreställde mig något mer taktfast ovanpå som liksom knyter ihop det... kanske en acke längre fram eller något rytminstrument?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida