Forum > Färdiga produktioner

Roffe H & Marre - Greensleevees (version 4 version med mer sång och stämmor)

<< < (5/8) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.09.2013, 22:10:17 ---Tycker det är bra insatser av er, men skulle föredra en mansstämma - i stället för Marres  kör. Och visan innehåller för lite variation och går liksom runt i varv. Bra saxsolo.
Jag tycker också att mer allmänt behövs fler instrumentala inslag. Variation.

Kanske en djup cello?

Bara åsikter...

--- Slut citat ---

Intressant synpunkt, kanske en röst som t ex HM:s  vore finemangs som körar här..vad säjer du Roffe?Och Mike?

Balladen är ju rätt enkel i sitt slag fast harmerna är underbara. Hoppas vi kunnat göra dem rättvisa. Tack Divi :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.09.2013, 00:12:19 ---Snyggt som fasen här,bra Marre å Roffe.
Den här låten var den första jag tog ut på gitarr för en massa år sedan,undrar om jag kommer ihåg hur det var,skall testa i morgon  :)

Mike

--- Slut citat ---

Jag kämpade tappert med den här balladen för många år sen på piano..den är ju väldigt vacker. Det känns kul att vi inte massakrerat den för mycket i det här formatet, det var ett spännande projekt med dig här Roffe :lol: ;)

Sen tycker jag själv att de lägsta tonerna svajar lite i reffarna, så j-a svårt att få dem helt stabila, så liiiite glidtoner blev det allt här,(som det ofta är i jazz), men det får duga, känner mig rätt nöjd med min insats ändå.

Tack  Micael, du får gärna haka på med nån stämma om du skulle känna för det :P

/Marre

Roffe H:
Tack för tips och glada tillrop.  :D
Här är en ny mix, där jag lagt på två egna stämmor i refrängen för att få det lite fylligare. Har dessutom justerat lite av "svajet" genom klipp och klistring. Den tvåstämmiga kören fixade jag väl till, men cello kan jag inte spela.  :wacko:
/Roffe H

Marruschkka:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.09.2013, 18:23:28 ---Tack för tips och glada tillrop.  :D
Här är en ny mix, där jag lagt på två egna stämmor i refrängen för att få det lite fylligare. Har dessutom justerat lite av "svajet" genom klipp och klistring. Den tvåstämmiga kören fixade jag väl till, men cello kan jag inte spela.  :wacko:
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tackar, så bra med dina stämmor och annat fixtrix :P

Bra Dividend att du kommenterade sången i reffarna, det var det som behövdes, lite mansröster i reffen :D

/Marre

Dividend:
Mycket bättre Roffe! Tror nästan du ska upp lite för mer jämvikt. Marre har ju lead och stämmor, du bara stämmor. Alltså en gnutta upp, du hörs knappt alls i min lyssning (?) Jo du hörs, men du ska ingå och understödja mer och då gärna med att nivån höjs.
Och mixandet är superbt! Av stämmor och lead.:D Var nån skåning bosatt i Kina eller Ullared tror jag, som la en diskett med dessa i din brevlåda på fyllan, tror jag :D

Finemang!

Marsall:
Nu får refrängen högsta poängen..Vart mycket bättre nu.. :)  skönt lirat på saxen bör nämnas  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion