Kontrollrummet

MaxB - Goda Vänner - (4de försöket med green screen)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag ger inte upp mina filmförsök. Nu har MaxB dubblerat sig - den stora MaxB spelar gitarr med den lilla MaxB, som spelar banjo.
Och nu pratar dom med varandra också... sånt kan ju bli hur raffinerat som helst, då man har tid. Jag har inte haft så mycket tid.


I bakgrunden ser man traditionellt fiske, på Sri Lanka. Samma fiskemetoder används i Goa,
« Senast ändrad: 04.09.2013, 07:11:37 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Du är helt underbar Max.Jag tycker det här blev kalas bra och väldigt kul med dialogen mellan musikerna - lysande  :)

En höjdar upplevelse denna tidiga morgon,tack Max.

Mike


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
 :D :D Jättebra !! Jättepositiva grabbar!

Gleder meg til de får med trummor och bas också..


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fasen vad kul Max, gillar också att gubbarna snackar med varandra. Kvaliten på videon blir bättre och bättre också ser jag.  :D
Ska det bli mer musik, kanske inte är det viktigaste i detta projekt?  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Häftigt !!!!!! :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Underbart, du får en i alla fall på väldigt gott humör, nu har jag redan fått skrattat idag kl 9.27  :lol:
Genialiskt att dina alteregon pratar med varandra! Tycker också kvaliteten blir bättre nu, hade du investerat i grönt/blått tyg nu, det funkar nog bättre?
De bilder från stranden som är lite på avstånd ger en känsla av att ni befinner er på stranden, medan bilderna som är lite mer nära, på fångsten i nätet, ger mer en känsla av att ni är inklistrade framför bilden.
Och det slår mig att helt plötsligt ser du helt mexikansk ut! Tycker den lille Max skulle ha en sombrero på sig  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Kul, och inspirerande med trickfilmning! Håller på att försöka få till en musikvideo själv nu, och det är ta mig fasen inte alls så lätt som jag har trott! Hatten av! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Trick-filmning är fusk, man ska blanda sin grillkrydda själv.. :angry: :D
He-he. kul med lite videos här oxo...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Det tar sig Max
Mycket bättre keyar
Kolla på att dubbel maska ansikte o lägg en finare key där
Prova att beskära rutorna så slipper du det gröna flimret i mitten
Tracka dom när du lutar dig inåt om det behövs

Roligt att se
Tony
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Supermaxat med 2 x Max.  :D Kul! Bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ni är för sköna - båda två!  :P Hoppas du får mer tid nu när höststormarna snart drar in. Det här är riktigt kul och börjar arta sig! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Harmonica mike - tack! Trodde du var den enda som gick igång på det här men det kom flera...  B)
Sigmunds - Tror inte det kommer fler i den videon. Går vidare med nya filmer istället. Men det skulle passa jättebra med bas och cajon på den här.
Roffe H - fler musikvideos ska det bli men tror inte det blir fler musiker i den här videon.
pxm - tack
Plinka - har belyst bakgrund och förgrund bättre nu och använder en pappersduk som har en mer lysande grön färg. Men jag måste belysa bakgrunden bättre för att få bara en färg istället för nyanser som är mörkare/ljusare. Då blir det lättare att göra det bra.
morgonte - det är inte så lätt att göra något bra. Det är lättare att vara barnslig och göra "lo-fi"-försök. Jag ser dessa försök som ett sätt att få uppslag och sen kunna göra något som ser bättre ut, som ser ut att vara proffsigt. Får väl se hur långt man kommer. Det är som med musiken, man lär sig hela tiden något nytt.
bjurte - det kan vara kul att fuska! Samma med instrument. En del kan tro att jag kan spela banjo och fiol... snacka om fusk...  :P
jocke - den lilla killen är mer relaxad än den stora. Spelade in honom sist...

Det tar sig Max Mycket bättre keyar
Kolla på att dubbel maska ansikte o lägg en finare key där
Prova att beskära rutorna så slipper du det gröna flimret i mitten
Tracka dom när du lutar dig inåt om det behövs
Roligt att se
Tony

Tack ni alla som inte förringar mig och vänder ryggen till, pga av barnsligt beteende!
Det här som ynot säger låter som bra info till mig. Vet inte vad eller hur jag ska göra men förstår att det kan hjälpa mig ytterliggare. Jag hoppas jag kan återkomma med frågor, då det är dags.
« Senast ändrad: 05.09.2013, 20:47:03 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Störtlöjligt!  :lol:

Några tankar. Den där miken med puffskyddet kanske inte behöver stå i vägen när du filmar? Hade varit snyggare utan.

Häng upp texten högre om du inte kan låten utantill. Strax intill kameran så märker man inte så tydligt att du tittar ner och läser innantill.


Keep it up!!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: MiniMax var bäst tycker jag, hälsa honom.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Wernborg - Mikrofoner skulle man kunna dölja men det är trångt där i musikstugan. Har hängt texten högre upp i nästa video som jag gjorde igår men den videon har annan karaktär och jag vet inte vad som blir av den.
Eddi - Nu är Asti inte längre ensam om att ha en låtsaskompis i musiken. Jag har min MiniMax. Han hälsar tillbaka och tackar för all support. Ni har tydligen snackat med varandra på lunchen idag?  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google