Forum > Demolåtar

The mirror - Tempot 50 bpm högre vid analys

<< < (2/2)

tsmalmbe:
Låter lite upprepande, och den där falska melodiösa grejen är ganska underlig? Efter 40 sekunder låter det som om man skulle lyssnat 5 minuter. Det här har potential att bli nånting verkligt maniskt när allting drar sig fram i samma takt. Den oändlige marschen liksom. Sång på och bort med det ostämda melodiösa så blir det verkligen deppigt.

MrPhil:
Orgelslingan e väl inte falsk, utan snarare dissonant? O rätt ful... :D Fast det kan ju sitt syfte.
Däremot känns det som elgitarerrna i bakgrunden ibland klingar lite falskt... :huh:
Stämt ordentligt? Intonerat? Eller råkar du bända lite?
Kräver melodi eller sång.

tsmalmbe:

--- Citat från: MrPhil skrivet 06.03.2007, 16:18:20 ---Orgelslingan e väl inte falsk, utan snarare dissonant? O rätt ful... :D Fast det kan ju sitt syfte.

--- Slut citat ---

Jag tycker nån ton spelar... falskt i den. Men kanske då bara tidvis dissonant. Men ingendera är ju ett så stort plus ivarjefall. Tror jag.

Puzzlät:
Jag vet spelar fel på nått ställer med gitarren. Om jag nu fortsätter så kanske jag skippar orgelslingan, den är bara dit klickad i pianorollen, har skaffat ett midi-interface till den här datorn nu också, så nu kan jag spela när jag vill ha orgel eller nått annat syntljud.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion