Kontrollrummet

The mirror - Tempot 50 bpm högre vid analys

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Har suttit under kvällen och pillat med detta. Har ställt in tempot på 100 och sen spelat in gitarrerna efter det, men när jag mixar ner ljudfilen och analyserar den i DMM så står det att tempot är 150 varför är det så?
Kan det ha nått att göra med att orgelslingan i början spelas i åttondelar?

Vad tycker ni annars om inspelningen? Den är lång ifrån färdig, det ska bla in sång och ett solo.
Har grovmixat lite, har bara använt EQ och kompressor hittils.

http://daniel.allfiske.se/musik/The mirror.mp3


Utloggad Pazo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
    • Min fina och kuliga blogg
Ja...
Kan börja med att nämna att virveln låter vääldigt platt. Lägg lite mer karaktär i den!
Orgelslingan som kommer in lite då och då är på tok för hög känns det som.
Annars en mkt bra grund skulle jag nog säga. På med lite melodier å lite mer utfyllnad samt sång :)
Gwörf...Gwörf... Mjäh mjäh


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Nu när jag tänker på det så är orgelslingan stark. Har redan fixat det, ska lägga på lite piano, fixa gitarrsolot och lägga sång.
Sen får jag väl ta mig en titt på virveln också.


DåligtGehör

  • Gäst
Hmm... är det inte lite väl mycket som markerar takten?


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Hmm... är det inte lite väl mycket som markerar takten?
Kan hända, har istor sett lagt ner det här projektet.


Utloggad tsmalmbe

Låter lite upprepande, och den där falska melodiösa grejen är ganska underlig? Efter 40 sekunder låter det som om man skulle lyssnat 5 minuter. Det här har potential att bli nånting verkligt maniskt när allting drar sig fram i samma takt. Den oändlige marschen liksom. Sång på och bort med det ostämda melodiösa så blir det verkligen deppigt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Orgelslingan e väl inte falsk, utan snarare dissonant? O rätt ful... :D Fast det kan ju sitt syfte.
Däremot känns det som elgitarerrna i bakgrunden ibland klingar lite falskt... :huh:
Stämt ordentligt? Intonerat? Eller råkar du bända lite?
Kräver melodi eller sång.


Utloggad tsmalmbe

Orgelslingan e väl inte falsk, utan snarare dissonant? O rätt ful... :D Fast det kan ju sitt syfte.

Jag tycker nån ton spelar... falskt i den. Men kanske då bara tidvis dissonant. Men ingendera är ju ett så stort plus ivarjefall. Tror jag.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Jag vet spelar fel på nått ställer med gitarren. Om jag nu fortsätter så kanske jag skippar orgelslingan, den är bara dit klickad i pianorollen, har skaffat ett midi-interface till den här datorn nu också, så nu kan jag spela när jag vill ha orgel eller nått annat syntljud.