Kontrollrummet

Marsall- Solen o Jag, (Klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tyvärr kan jag inte komma med så mycket konstruktiv kritik, men visst låter det bättre och bättre och det går åt rätt håll när det gäller helheten. Härligt gitarrspel, skön sång och sköna stämmor.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är det flera än jag som kommenterat den för ensamma körstämman vid 49 och 155, 165 o.s.v - även 242.. Du borde sjunga likadant på vänster sida samtidigt så det blir balans i kören. Upplever allt bättre är sist jag lyssnade på låten. Och jag räknar med att den versionen som finns i första inlägget är den nyaste...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tyvärr kan jag inte komma med så mycket konstruktiv kritik, men visst låter det bättre och bättre och det går åt rätt håll när det gäller helheten. Härligt gitarrspel, skön sång och sköna stämmor.  :D
/Roffe H

Tack Roffe!Tack för gillande det värmer!..Man behöver ju ros också på vägen fram.. :D

Nu är det flera än jag som kommenterat den för ensamma körstämman vid 49 och 155, 165 o.s.v - även 242.. Du borde sjunga likadant på vänster sida samtidigt så det blir balans i kören. Upplever allt bättre är sist jag lyssnade på låten. Och jag räknar med att den versionen som finns i första inlägget är den nyaste...

Tack Max! :D Bra att du ligger på"..F,låt du hade ju nämnt det tidigare såg jag. :) .Nu har jag breddat körerna ..hoppas det blev bra.??..Nu ligger den i 1a inlägget... :)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
På tal om att kopiera ;) så känns gitarrkompet lite plinkigt i början men jag får inte alls den uppfattningen inne i låten... Sången i refrängen är lite låg igen och det blir lite bumligt rörigt med rösterna på slutet... Tycker att det "limmar" mycket bättre nu (till och med riffet som jag inte ska tjata mer om...) och du breakar här med den äran! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, nu låter det bättre med körpartier.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
(Inte hunnit läsa några tidigare kommentarer) Du har ett bra uttryck i rösten och den är perfekt i ljudbilden, tycker jag.

Låter lite som Kent-harmonier (om man ska komma med referenser) men mer personligt i uttrycket och nog faktiskt bättre än dem, fast jag undvikit att lyssna på skiten på länge. Gillar inte depp på skiva (det förstör ungdomen och gör dem till satanister och kyrkbrännare), men hursomhelst....

Skämt åsido, jag har inte så mycket att komma med, gillar variationen och jag gillade texten och sången, mixen låter hyfsad i mina små philips. Inget att klaga på.

Det är riktigt bra sammansatt! (Och en jättebra låt!)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tack Jocke :D..nu är nog grunden klar skall lägga om versgitarren nån dag och göra en finslipad så gott jag nu kan o få bort muller o höja refr sång ..tack för lyssning :)

Tack MaxB! :D för lyssning och tipsen!! :)

Tack Divident! :D..för gillande det värmer gött!! :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra Marsall,stor förbättring sedan sist jag lyssnade.

De skiljer sig ganska mycket åt delarna i låten.Det är både coolt och fundersamt.Nästan så att det skulle kunna blivit två låtar istf en..Fast det funkar ju så här också.Sången är kalas och mixen låter bra hos mig.

Mike


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra Marsall,stor förbättring sedan sist jag lyssnade.

De skiljer sig ganska mycket åt delarna i låten.Det är både coolt och fundersamt.Nästan så att det skulle kunna blivit två låtar istf en..Fast det funkar ju så här också.Sången är kalas och mixen låter bra hos mig.

Mike

Tack HM  :D För återlyssning o att du gillart... Det värmer ett norrlänningshjärta".. :D


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tack för hjälpen alla!!..Nu e jag hyfsat nöjd iaf ..Den får bli så här..  :D


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Nu fick jag äntligen tid att följa upp denna!
Blev ju fantastiskt bra, hänger ihop fint hela vägen, och gitarrerna låter snyggare, samt dina röster och körer jätteläckra.
Bra jobbat där!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja här har det gått framåt sen sist jag lyssnade, låter bra nu, det jag kan reagera på är trummorna i bryggorna/sticken som skulle kunna vara mer uppbyggande/stegrande.
Och sången är lite överdynamisk(skulle må bra av lite hårdare kompression)
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har lyssnat igen, är beredd att hålla med Tokai om texten...den stakar sig lite i refrängen, du skulle vinna på att putsa på den, tycker i alla fall jag.
I övrigt en kanon låt, gillar harmonisvängningarna.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tack plinka! Bjurte! Roffe!  :D :D :D ..För återkoppling det värmer att ni gillar o vill pusha den vidare.. jag får se om jag slipar till den ytterligare .Men nu idag så började jag fibbla med en ny rackare... ;)så får se om jag  återtar  sjunger ny reffe mm .när det blir dax att sjunga på den nya.. Tack så attan hittills!!  :D rock on" B)


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Nu är det här en färdig och jättebra låt :)

/Josef


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jepp Marsall
Jag gick tillbaka i rullorna lite och finner din första låt på KR Solen och jag. Du har ju filat och fixat mycket med den här det är fortfarande lite lattjo brus i början och i slutet men däremellan är den ju alldeles strålande och som första låt - fantastisk - så om du inte ska fila nåt mer på denna tycker jag att du ska flytta den till Färdiga - det är den och du värd :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
En KR: klassiker !!!!!    :wub:

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tack Eddie o Pxm för återkoppling o gillande .. :wub: :wub:

Jag skulle nog vilja fila nån gång mer på denna..För nu e man lite bättre på prylarna.MEN har nyss köpt en ny DAW en FL studio som jag försöker lära mig Men det har varit mycke nu så det går trögt med lärandet...
Skulle vilja höja helhetsljudet och få bort massa brus etc..
Men jag skall nog försöka göra den liite bättre så att SOLEN lyser lite klarare i ljudbilden..

Tack än en gäng för gillande o push :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lyssnar i laptop.

inledningen är bra tycker jag. Sången låter ibland lite trevande, och dubbarna limmar inte 100%, men funkar. Lustans lakejer/ratatafeel på något vis.

När distguran kommer in sen så tycker jag det tappar helt i intryck. Lite halvotajt, på tok för hög gura så allting dränks -på fel sätt, och sedan låter en gitarr rejält urstämd också.

Sången kunde krispas till också med lite topp på eq. 3-4 khx sådär. Lite väl många stavelser i reffen ibland skriver tokai, och jag kan hålla med.


Låten i sig tycker jag funkar, men mix o framförande behöver det slipas på. ös på!
https://soundcloud.com/secondary-protocol