Forum > Demolåtar

Marsall- Solen o Jag, (Klar)

<< < (7/11) > >>

equality:
Spelar Marsall sax också??

Jocke:
Lyssnar igen och tycker det börjar "hänga ihop" riktigt bra. :) En sak man kan fundera på är att bredda "kören" (Solen och jag) som dyker upp som gubben i låddan i höger öra. Tycker kompgitarren i versen är lite spretig i början. Det kanske är samma gura senare men i så fall göms spretigheten av allmänt hålligång och cymbaler... Ska inte tjata mer om mina andra åsikter - det är din låt... ;-)

Marsall:

--- Citat från: equality skrivet 06.09.2013, 00:43:05 ---Hej! Testade lite snabbt att försöka få till en mindre abrupt övergång. Inte så lätt som jag först trodde, något med takten där del B inte börjar på ettan verkar det som.   :unsure: Här är mitt taffliga försök. Raderar det när som helst. Säg bara till.

--- Slut citat ---

Ja själv  e jag dålig på ettor osv ..självlärd när det gäller ackord Brukar dyka upp saker i skallen och ackorden blir därefter..Ähh Så jag tror överggr är en synkop?.. Annars så lät det din version B).. Lite punkövergång.. Tack för att du tar dig tid..Tar till mig alla tips i bakfickan tills jag blir bättre på det här med mix  :)
Kan inte spela sax tyvärr :(.. Men jag är ofta berörd" av saxen ..Smekfullt då förståss ..frugan e frisör  ;) :lol: Men absolut även ett skönt instrument att lyssna på B)

--- Citat från: Eddi skrivet 06.09.2013, 00:59:44 --- :lol: Här kommer EQ med bridge-förslag och Marsall hittar inte saxen - det är ju skitkul det här. Låten har helt klart potential och jag gillar den egentligen rakt av som den är just nu - ett fantastiskt första försök att få till nåt. Ser fram emot vart det barkar.

--- Slut citat ---

Tack Eddi för gillande :D .. Ja lite komiskt är det lite som dom gammeldax farserna som gick/går på tv.. När det finns 4 dörrar dom springer och öppnar o gömmer sig o hittar inte varann..Man får hoppas jag hittar saxen snart :lol:

--- Citat från: Jocke skrivet 06.09.2013, 12:52:37 ---Lyssnar igen och tycker det börjar "hänga ihop" riktigt bra. :) En sak man kan fundera på är att bredda "kören" (Solen och jag) som dyker upp som gubben i låddan i höger öra. Tycker kompgitarren i versen är lite spretig i början. Det kanske är samma gura senare men i så fall göms spretigheten av allmänt hålligång och cymbaler... Ska inte tjata mer om mina andra åsikter - det är din låt... ;-)

--- Slut citat ---

Tack jocke! för att du rekommenderade mer ös från brygg o fram till reff ..:D .. Jo kören är det på versen du menar den i slutet .? Bredda? är det ljud i höger o vänster sida du menar då?Skall kolla guraljudet på versen också..

Tokai:
Gitarriffet är igenkännbart. The Jam?
Intressanta taktbyten och harmoniska skiftningar. Sånt gillar jag. Undrar om du kanske komplicerar det för mycket? Speciellt vid 56 på räknaren där snubblar det rätt mycket.
Synkoperna måste markeras mer, framför allt från trummorna - och TIGHT!
Låter lite lustig att kören ligger mycket till höger låter det som. Kopiera körspåret och lägg den andra till vänster med några millisek fördröjning så blir det lite fuskstereo.
Texten känns ibland inte så följsam till melodin. Lite resning där eller utbyte av ord tror jag nog på.
Kul låt!

Marsall:
Tack Tokai! för tyckande tips och konstruktiv kritik.. :) Jam har jag aldrig hört , men dom måste va bra ! :D :Dsom sagt jag känner mig inte bekväm med prylarna och mixande så bra där med körtips hur det kan göras bättre.. Ska se o  jag kan hitta nån copy " knapp :)..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion