Forum > Demolåtar

Marsall- Solen o Jag, (Klar)

<< < (6/11) > >>

Marsall:

--- Citat från: Jocke skrivet 04.09.2013, 20:18:18 ---Nu hör jag lite knorr från basen! Det värmer i hjärtat på en gammal basist :)

Tycker inte alls det är illa för ett första försök! Vi har alla varit där och jag tror inte du vill höra...  :lol:

--- Slut citat ---
Tack Jocke :D.. Älskar knorrbummelbas ja mä"  :D Och tusen tack för pushen :)

--- Citat från: Gurano skrivet 04.09.2013, 21:03:36 ---Jag reagerar på att du har mycket brus när det bara är trummor i början. Har du någon effekt på trummorna som brusar till det hela? Mitt tips klipp bort trummorna i början.
Den nya guran som kommer in på första braket ligger lite för högt tycker jag. Den vänstra guran och den nya guran på det partiet är inte helt synkat i mina öron, men det är lätt fixat.

Tycker inte att guran surar, tycker att dina toner i riffet funkar bra som stämningssättare :)

Det är ett konstigt hack vid 246 på spelaren.

Tja det var lite tankar från mig!
/G

--- Slut citat ---

Tack Gurano för analys och tankar :D Har sänkt brakeguran nu och skall kolla hacket.. :)
Ohh ja vill också få bort början!!! har försökt hittat saxjä...n men får nog googla hur man gör.. :( .. Snart skall det va borta hoppas jag :wacko: :)

--- Citat från: equality skrivet 04.09.2013, 23:39:23 ---Nae, övergången funkar fortfarande inte. Tror på bjurtans idéer om paus och pang på med trumfill. På't igen!

--- Slut citat ---

Tack för tyckande EQ  :D .Jag klarar inte av och klippa bort o göra om ..Kanske när jag blir bättre på grejjerna gör jag en ny version.. ;) Har nu ännu en ny tuffare övergång iaf..Så en får tacka för påtryckningarna för nu blev jag riktigt nöjd med den nya"
--- Citat från: Plinka skrivet 05.09.2013, 10:44:13 ---Härligt! Den har mycket potensial!
Ser att du har fått många bra råd och idéer, och här kommer min idé:
Tycker att låten liksom inte kom igång riktigt förrän vid första refrängen, sen hörde jag att du gick tillbaka till lite mer sparsmakat på versen igen, och det är bra.
Men kom då att tänka på att för att skilja ännu mer på vers och refräng så skulle det vara snyggt att bara ha en cool elbasgång under versen, sedan skippa riffet där man känner sig lite förvirrad och istället ösa på med trummor och ösa på i refrängen, därefter tillbaka till cool vers med baskomp. Och håller med Gurano, skippa trumman i början.
Ja det var min första tanke kring det hela  :D

--- Slut citat ---
faktiskt..

Tack plinka för goda tips o råd..och att den har potensial :D.. Har nu gjort en bättre och i min smak tuffare övergång till första refrängen ..Låg o kunde inte sova igår låg o malde denna i sömnen jag e riktigt nöjd med den nya tuffare... :) .. Och jag e helt på Guranos linje ..Tråkbörjan med brus skall bort när jag hittar saxen..  ;)

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.09.2013, 13:25:57 ---Sköna och annorlunda harmonier, och en bra låt med passande text. Du har redan fått goda tekniska råd så titta på dem och jobbar utifrån vad du själv känner så blir det kanon.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tack Roffe  :D för tyckande och gillande.. Ja allt e nytt för mig med mix mm o jag har fått fina goda tips o känner att låten växer än mer för mig :)

Marsall:
Ja har gjort så mycket jag hunnit o klarat av så nu är den råare och bättre efter era tips!! Lägger upp den nya nu :) ..

equality:
Hej! Testade lite snabbt att försöka få till en mindre abrupt övergång. Inte så lätt som jag först trodde, något med takten där del B inte börjar på ettan verkar det som.   :unsure: Här är mitt taffliga försök. Raderar det när som helst. Säg bara till.

pxm:
mmmmm, tycker nog att eq;s förslag till marsallhjälp fungerar.......

mvh

Eddi:
 :lol: Här kommer EQ med bridge-förslag och Marsall hittar inte saxen - det är ju skitkul det här. Låten har helt klart potential och jag gillar den egentligen rakt av som den är just nu - ett fantastiskt första försök att få till nåt. Ser fram emot vart det barkar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion