Forum > Demolåtar

Marsall- Solen o Jag, (Klar)

<< < (5/11) > >>

Gurano:
Jag reagerar på att du har mycket brus när det bara är trummor i början. Har du någon effekt på trummorna som brusar till det hela? Mitt tips klipp bort trummorna i början.
Den nya guran som kommer in på första braket ligger lite för högt tycker jag. Den vänstra guran och den nya guran på det partiet är inte helt synkat i mina öron, men det är lätt fixat.

Tycker inte att guran surar, tycker att dina toner i riffet funkar bra som stämningssättare :)

Det är ett konstigt hack vid 246 på spelaren.

Tja det var lite tankar från mig!
/G

pxm:
Orginell och bra, Marsall !!!!
Du har fortfarande ett litet knäpp i inspelningen på slutet.....
Men förutom det - jag gillar den -det är en bra låt....

mvh

equality:
Nae, övergången funkar fortfarande inte. Tror på bjurtans idéer om paus och pang på med trumfill. På't igen!

Plinka:
Härligt! Den har mycket potensial!
Ser att du har fått många bra råd och idéer, och här kommer min idé:
Tycker att låten liksom inte kom igång riktigt förrän vid första refrängen, sen hörde jag att du gick tillbaka till lite mer sparsmakat på versen igen, och det är bra.
Men kom då att tänka på att för att skilja ännu mer på vers och refräng så skulle det vara snyggt att bara ha en cool elbasgång under versen, sedan skippa riffet där man känner sig lite förvirrad och istället ösa på med trummor och ösa på i refrängen, därefter tillbaka till cool vers med baskomp. Och håller med Gurano, skippa trumman i början.
Ja det var min första tanke kring det hela  :D

Roffe H:
Sköna och annorlunda harmonier, och en bra låt med passande text. Du har redan fått goda tekniska råd så titta på dem och jobbar utifrån vad du själv känner så blir det kanon.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion