Forum > Demolåtar

Marsall- Solen o Jag, (Klar)

<< < (4/11) > >>

Marsall:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.09.2013, 00:15:07 ---Kul med nåt nytt. Blev tvungen att lyssna två ggr.

Javisst det är något eget som inte följer mallen, medvetet antar jag, och tja det funkar ganska trivsam lyssning :)

Jag hör basen kanske ska upp lite sedan är det väl som boysen säger lite konstiga bryt men det ordnar sig nog med lite handpåläggning vad har du för DAW?

--- Slut citat ---

Tack för lyssning Eddi ! :) .. Dawen e en reaper.. Skall checka basen..
--- Citat från: hogge skrivet 04.09.2013, 02:10:14 ---Hej på Dig..
Tyvärr är klockan för mycket för någon analys, men jag får fortsätta sen.

Gillar första versen. Stilen, sången och så. Sen kräver den ju lite mer jobb så klart. Men jag gillar verkligen stuket.. Sen, som så många redan har skrivit, så myllrar en ny låt igång efter ett tag.. Och jag känner såååå igen mig.. Det där avsnittet mellan vers & t.ex. refräng är jobbigt.. Ska se om jag har några tips där.

Men som sagt - får fortsätta sen.. Jobba på nu  :P

--- Slut citat ---

Tack för lyssning o pushande Hogge :D ..Har nu en ny vers till brygg övergång klar..  :)

--- Citat från: MaxB skrivet 04.09.2013, 06:57:36 ---Övergången vid 58 skulle behöva något mer men vet inte vad riktigt.
Dina gitarrer och din sång fungerar riktigt bra.
Vad har du för trumhjälp? Det skulle kunna göras en hel mer med trummor, som hjälper till vid övergångar.
Körstämma vid 164 t.ex skulle gärna få en liknande körstämma även på andra sidan. Vilket program arbetar du med?

--- Slut citat ---

Kör ez drummer (självklick=trummorna görs själv)..Reaper daw och smått hittat på free download vst.  :).. Tack Max!för komplimang och lyssning :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.09.2013, 07:27:32 ---Det var en ny och trevlig bekantskap detta  :)

Jag gillar det här Marsall.Boysen har redan gett konkreta tips med förbättringspotencial så jag konstaterar bara att det här är bra.Snickra lite efter tipsen så blir det än bättre.

Hos mig går basen fram bra i monitorlyssning.

Rocka på

Mike

--- Slut citat ---

Tack HM för lyssning.. I doin my best som sagt..Tack för du gillart.  :D
--- Citat från: bjurte skrivet 04.09.2013, 12:02:04 ---Sköna harmonier och melodier, jag förstår syftet med dom två olika melodierna och tycker att det funkar.
Övergångarna däremot som grabbarna grus varit inne på måste du tänka ut lite mer, kanske så enkelt som en liten 'konstpaus' på ett par sekunder för att dundra på med något trummfills ??

--- Slut citat ---

Tack för beröm Bjurte :).. Ny övergång nu iaf!!  ;)
--- Citat från: Sigmunds skrivet 04.09.2013, 12:46:50 ---

--- Citat från: Sigmunds skrivet 04.09.2013, 12:46:50 ---Bare sier hei Marsall, det meste er allerede sagt. Overgangene er det jeg ville jobbet med först..

--- Slut citat ---

Tack för lyssning Sigmund :D... Ny brygga nu i första inlägget ;)

--- Slut citat ---

Jocke:
Tycker först och främst att sången är något lite för hög i versen och för låg i refrängen. Jag hade skippat riffet (som jag tycker är surt även om jag förstår vad du vill åstadkomma) och gått direkt på refrängen. Riffet liksom stannar upp låten efter "kraftackorden" i slutet av versen. Bättre att kasta sig direkt på refrängen när du ändå fått upp ångan! ;) Vet inte vad trummorna gör i början innan kompet kommer in... Varför inte prova med en rak rocktakt med kick på 1 o 3 och bell på 2 o 4? Efter refrängen blir det lite tveksamt... vad sägs om "full stop" och börja om som i början? Det är lite "blipp o blopp" som du får jobba med! ;-)

Mycket bättre nu! :) Mina förslag är vad jag skulle gjort men jag har inte precis haft så många hits  :rolleyes: så du ska naturligtvis följa din egen kompass! ;-)

Asti:
Bra låt! Skön förgrundsgitarr.
Snygg gitarr också som kommer in vid 56 sekunder, men där borde trummorna
accentuera mer den ökade intensiteten!
Tycker sången är lite för låg i refrängen, den blir lite otydlig.
Där kanske också borde kompletteras med en gitarr eller piano som fyller på...?
/Asti

Marsall:
Håller med dig Jocke om småfibbel här o där :D...Skall försöka rätta till vers 2 start ..bra tips om stop.. :).. Funderar om jag skall driva på trummorna mer efter nyabryggackordet alltså spelet därefter ..trummorna på typ riden istället för hihat variantnedtagningen.. skall klicka nya ploppar ..för drivet där!!!. Blir nog inte nåt avskalade av låten ..kan inte klippa och är nöjd med dom prylarna.som är alltså grundkoncept. Skall kolla sången. Kanske får sjunga om? Verserna tror eq tyckte det var olika volymer..?  Tack än en gång.. Jocke ! denna låt är lite en försökskanin.. Men jag älskar den som solens strålar  :) Och du Jocke ! Jag har då hört en 4-5 hits av dig!!!  B) ;) Jahh e ju ny medlem så det säger ju lite grann!! ;)

Tack Asti! :) Det värmer en mixnybörjare
Bra! Skall kolla sångnivåer ..Bra där!.. piano..varför inte. Men kan inte lira piano själv ..och själv har jag funderat på nåt syntljud .men det kan jag inte heller lägga till.. känner att jag måste lära mig klippa o klistra.  :) :wacko:

Edit: Höjde refrsång och sänkte versensången...O höjde basen nåt snäpp!!  :)

Jocke:
Nu hör jag lite knorr från basen! Det värmer i hjärtat på en gammal basist :)

Tycker inte alls det är illa för ett första försök! Vi har alla varit där och jag tror inte du vill höra...  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion