Forum > Demolåtar
Marsall- Solen o Jag, (Klar)
hogge:
Hej på Dig..
Tyvärr är klockan för mycket för någon analys, men jag får fortsätta sen.
Gillar första versen. Stilen, sången och så. Sen kräver den ju lite mer jobb så klart. Men jag gillar verkligen stuket.. Sen, som så många redan har skrivit, så myllrar en ny låt igång efter ett tag.. Och jag känner såååå igen mig.. Det där avsnittet mellan vers & t.ex. refräng är jobbigt.. Ska se om jag har några tips där.
Men som sagt - får fortsätta sen.. Jobba på nu :P
MaxB:
Övergången vid 58 skulle behöva något mer men vet inte vad riktigt.
Dina gitarrer och din sång fungerar riktigt bra.
Vad har du för trumhjälp? Det skulle kunna göras en hel mer med trummor, som hjälper till vid övergångar.
Körstämma vid 164 t.ex skulle gärna få en liknande körstämma även på andra sidan. Vilket program arbetar du med?
Harmonica mike:
Det var en ny och trevlig bekantskap detta :)
Jag gillar det här Marsall.Boysen har redan gett konkreta tips med förbättringspotencial så jag konstaterar bara att det här är bra.Snickra lite efter tipsen så blir det än bättre.
Hos mig går basen fram bra i monitorlyssning.
Rocka på
Mike
bjurte:
Sköna harmonier och melodier, jag förstår syftet med dom två olika melodierna och tycker att det funkar.
Övergångarna däremot som grabbarna grus varit inne på måste du tänka ut lite mer, kanske så enkelt som en liten 'konstpaus' på ett par sekunder för att dundra på med något trummfills ??
Sigmunds:
Bare sier hei Marsall, det meste er allerede sagt. Overgangene er det jeg ville jobbet med först..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida