Forum > Färdiga produktioner

När du sjöng för mig - Eddi & HM & Perre

<< < (5/6) > >>

Plinka:
Snyggt collab! :D
Efter att ha lyssnat på Jockes bluesgitarr kändes denna gitarren inledningsvis rätt vass och gäll, men ställde ganska snart in mig på detta soundet istället  ;)
Tycker låten är intressant, för den har lite olika partier med olika slags arr, tänker speciellt på delen med pianot där HMikes röst gör sig så bra, följt av delen med de lite galan trummorna, riktigt snyggt.
Extra poäng för HMikes fantastiska röst och sånginsats!

Eddi:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 03.09.2013, 11:19:01 ---Cool låt, med ett väldigt pådrivande driv. Gjorde assosiationen till den gamla "We love you" med Stones.

--- Slut citat ---

Kul att du gillar Håkan hm.. We love you - ringer inga klockor faktiskt - får kolla.
Tack för tyck :D
--- Citat från: bjurte skrivet 03.09.2013, 11:20:24 ---Basen ligger mycket bättre nu,kan tycka att trummorna är lite i stökigaste laget på vissa partier.
Men vafn.. jag köper det.. B)
Låten går under kategorien BRA:IG !!

--- Slut citat ---
Där hade vi tur!
Tack för tyck igen Bjurten :D

--- Citat från: Plinka skrivet 03.09.2013, 12:37:52 ---Snyggt collab! :D
Efter att ha lyssnat på Jockes bluesgitarr kändes denna gitarren inledningsvis rätt vass och gäll, men ställde ganska snart in mig på detta soundet istället  ;)
Tycker låten är intressant, för den har lite olika partier med olika slags arr, tänker speciellt på delen med pianot där HMikes röst gör sig så bra, följt av delen med de lite galan trummorna, riktigt snyggt.
Extra poäng för HMikes fantastiska röst och sånginsats!

--- Slut citat ---
Jo men Jocke är ju så försiktig :)
Javisst det är Mickes låt det här - den hade låtit platt utan blueskungens läckra röst.
Tack för tyck Plinka :D

Nu flyttar jag över den till färdiga

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.09.2013, 00:31:07 ---Jo men Jocke är ju så försiktig :)

--- Slut citat ---

Ja jäklar - önskar att jag hade din energi mer än en gång om året!  :P

zorrow:
Riktigt bra colab! Gungar rejält bra så jag kunde inte hålla foten still

MaxB:
Tyckte först att det var för mycket reverb på pianot i början men nu vet jag inte...
Skönt med partiet vid 71 som är lugnare och med färre instrument. Passar som hand i handsken, efter industritrummorna, som finns i delen före...

Och så skönt att ha tillgång till en riktig trummis. En sån förmån att kunna ställa en fråga:
- Vad tycker du om de här eller de där trummorna på den här låten?
Svar:
- Bara skit, jag hittar på något istället
och så blir det så här bra!  B)
Fanns ju en tråd tidigare, med frågan var alla riktiga trummisar tagit vägen. Här är en!!!  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion