Forum > Demolåtar

Asti - (Taking it) day by day (ny version - klar?)

<< < (6/7) > >>

Rattlesnake:
Mm, vad fint det låter. Totalt helgjuten prodd, hör inte en minsta tveksamhet nånstans. Stämningen i texten får mig att associera till en expert på ensamhet - Harry Chapin.

Gillar  i trumspelet som passar denna låt. Men jag gillar verkligen inte ljudet på baskaggen i Ez Nashville, varför låter den så klickig så man tror att Lars Ulrich varit inblandad? Vill de verligen ha det så i Nashville? Den i Ez Vintage är mycket trevligare. Om du inte har tillgång till ett annat ljud så lägg baskaggen på ett separat spår i mixern och skär bort allt över 2000Hz.

Harmonica mike:
Fint här Peter.

Mellanlåt vet jag inte,jag tycker den var mer än så.Bra sång och snyggt lirat.
Ett egg hade varit lite små coolt ja,,

När man spelar in egg så kan man också kupa båda händerna över egget.Samt öppna och stänga så får man egget att sjunga lite,rätt fräckt.Egget är väl det billigaste man kan få i "trumväg",och väldigt användbart.

Mike

Håkan Nilsson:
Mini maraccas, egg med handtag på kan man sitta o spela mot benet, som om man trummar på en riktig trumma med pinnar. Lite lättare att få tajt än att bara vifta i luften med dem.

Fin text som sagt. Lättare att ta till sig den när man även ser den.

Asti:
Girly - Roligt att du gillar låt och text!
Rattlesnake - Skönt att du tycker prodden är OK! Harry Chapin har jag bara ett svagt minne av, får kolla upp honom!
                    Nej, Tokai gillade inte heller baskaggeljudet! Jag har testat några olika inställningar man kan göra
                    i EZ Drummer, men hör inga större skillnader. Vem är Lars Ulrich?  :unsure:
                    Skulle kunna göra som du säger eller lägga ett separat spår för baskaggen och byta till EZ Vintage-kitet där...
Harmonica mike - Jag är själv nöjd med låten och arret. Är fortfarande lite fundersam på om kontrabasen ligger rätt i nivå.
                          Mycket snack om egg, man börjar bli lite uppeggad!  :) Har testat lite maraccas, men det lät inget vidare....
Håkan Nilsson - OK, ännu ett tips. Bra! Roligt att du tycker om texten!

Jättetack för era kommentarer och tips! Ska se om jag kan lösa "baskaggeproblemet" och ev få till lite egg/maraccas!
/Asti t.f. Trum-petare

Plinka:
Skön att lyssna på denna, som du brukar få till det :D
Lyssnar framför allt på texten, som jag tycker är riktigt bra. Bra att din röst och fraseringar hörs tydligt när det är en text du vill förmedla :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion