Forum > Demolåtar

Josef "Vem"

<< < (3/5) > >>

Wernborg:
Bra text och riktigt snygg sax!

Jag tror det kan bli ännu bättre med en melodi på liknande rytm som du pratar och med lite bas och kanske gitarr som döljer pianots bristfälliga sound.

Jobba på!!

Altsax:
Tack för alla uppmuntringar och goda råd!
 :wub:
Det uppskattas!

Summering
Byta bort pianopluggen (jag förstår inte vad ni har emot mina pluggar, jag köpte en hel bunt pluggar från kina för nästan inga pengar alls  :D )
Dra igång lite försiktiga trummor eller och bas, efter "för vem ljuger du nu"

vers med en kvinna som försvarar sig, nått i stil med
Det du sa
den du va
hur länge skulle jag vänta på dig
du sa att du skulle komma till mig
jag hörde hans röst
han gav mig tröst
jag ville aldrig såra dig
nu har han flyttat in hos mig
livet går vidare
drömmar försvann
som sand ur en hand
eller liknande.

Gitarrsolo

Avslutar med duett?
Kan bli svårt om jag inte får in sångaren och sångerskan i samma rum samtidigt.
(spånar över en kopp kaffe här, inte särskilt genomtänkt)
k Du lovade
m Hade saker att ordna
k Du var inte här
m Jobbar så fort jag kan
k Var du någonsin kär
m för att kunna vara hos dig
k & m
Hur kunde det bli såhär
Vi skulle ju leva tillsammans
nu är du någon annanstans
Vem är med dig nu?
Vem ?

Ritardando,
sax solo med vibrato får eka ut.

Det där ser ut som en sisådär 3:40, då kvalar den inte in som riktig låt, men duger  :lol:

Tack för tipsen och råden! Det är så mycket lättare att gå vidare när jag får bolla ideér med er!  :wub:

Roffe H:
 :D Jättesnyggt, fin lyrik!  :D Fint ljud i saxen. Jag hör att dina klaffljud också finns med...själv tycker jag inte att det gör något, det hör liksom till. Andra har "gnällt" lite, och kommit med olika tips att få bort dem...ska vi bry oss eller?
  :lol:

/Roffe, saxmissbrukare  :rolleyes:

pxm:
Låt klaffljuden vara kvar, det är sådant som gör den rätta feelingen. Som när man byter ackord på gitarr och det raspar i strängarna för att man inte lyfter handen ordentligt...Jag gillar sådant...

Till låten; Jag gillar den och kom att tänka på Charles Mingus plattor med musik och jazzpoesi....
Det är bland det bästa jag vet och jag gillar det här stycket, Josef....

mvh

egghuvud:
Jomen alltså det här är ju coolt. Om du bara utvecklar harmoniken på kompet så att det passar bättre ihop med stämmningen du förmedlar i lyriken. Snygg sax. Har ett hatkärleksförhållande till saxofon. Ibland tycker jag bara det är jobbigt och bröligt som i E-street band och ibland som här är det faktiskt vackert. Jag tycker det är bra att klaffljuden hörs. Då hör man på något sätt att det är på riktigt.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion