Forum > Demolåtar
Eddi & MaxB - Some Day Ombygge pågår
Gurano:
Ja som tidigt utkast funkar det utan problem....men på sikt måste ni jobba bort alla sura toner som fiolen presterar :)
För mig låter trummorna för statiska och de ger mig en dansbandskänsla - ok om det är det man vill uppnå. Det saknas lite...upplever jag det som....kanske en plockgura och en snygg soloslinga....och visst...testa pxm:s förslag att ni båda sjunger. Jag vet som sagt att det är ett tidigt utkast så ta inte mina tankar så allvarligt :)
/Gurano
equality:
Går det inte att ha AT på fiol? Spelet är det inte fel på men falskheten är svår att palla. Gillar låten och Eddi sjunger verkligen bra (avis) <_< :P
Snygg refräng.
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 25.08.2013, 00:50:26 ---Går det inte att ha AT på fiol? Spelet är det inte fel på men falskheten är svår att palla. Gillar låten och Eddi sjunger verkligen bra (avis) <_< :P
Snygg refräng.
--- Slut citat ---
Man kan hoppas på en viss progress i fiolspelet. Kunde i stort ingenting avseende fiol för en vecka sen. Så jag tror ton och ljud blir bättre. Om ett halvår, då du! B) Det där är alltså första försöket med fiol. Att sen koncentrera sig och använda punch in and out gör att det kanske kommer låta som på riktigt innan låten är klar, om vi vill ha med fiol vill säga. Annars kommer jag använda den på andra låtar. Ingen kommer undan.
equality:
Jo det är verkligen snabb inlärning. Bra jobbat!
Jocke:
Det är inte fiolen som är sur utan alla andra instrument som inte kan följa... :rolleyes: :P Tror det här kan bli bra och det enda jag tänker på just nu är att nästan alla instrument ligger på hela tiden. Hade gärna sett en lågmäld vers där bla fiol kommer till i refrängen. Ska bli spännande att följa! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida