Forum > Demolåtar

Understanding blues... eller inte

<< < (2/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: egghuvud skrivet 23.08.2013, 20:43:26 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 23.08.2013, 20:31:03 ---Ja, det kan vara en fråga om nivåanpassning och den här ligger några nivåer högre, avseende hur jag uppfattar/upplever blues. Det gungar blues om din demo.
Då du börjar sjunga är jag "lost". Du har en fruktat häftig röst!
Man blir bestämt sugen på att plocka fram munspelet och smutsa ner.det...  : B)

--- Slut citat ---

Snälla ord.  :) Vi kan väl göra det på riktigt någon gång?  :)

--- Slut citat ---
Dra in Maxen på munspel eller fiol eller banjo och lägg upp som ny halvfärdig - kul att höra dig så uppsluppen Eggs riktigt skön blues.

Edit: Aha upptäckte att du gjort precis det trrodde jag läste en PXM-tråd :wub:

Gurano:
Tacknämlig ide  :) kan tyvärr inte lyssna just nu men jag gör det på söndag - ska bli intressant
/G

MaxB:

--- Citat från: egghuvud skrivet 23.08.2013, 20:43:26 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 23.08.2013, 20:31:03 ---Ja, det kan vara en fråga om nivåanpassning och den här ligger några nivåer högre, avseende hur jag uppfattar/upplever blues. Det gungar blues om din demo.
Då du börjar sjunga är jag "lost". Du har en fruktat häftig röst!
Man blir bestämt sugen på att plocka fram munspelet och smutsa ner.det...  : B)

--- Slut citat ---

Snälla ord.  :) Vi kan väl göra det på riktigt någon gång?  :)

--- Slut citat ---

Ja, det borde ju inte vara omöjligt. Skulle vilja testa att kompa och sola på munspel på just den här. Jag ber också om en länk till sånt som pxm får och gärna en verre  som det här, där dina solon är med. Gör gärna en snabb editering på solona och ta bort de mest mix-olydiga delararna där det är mer snubbel eller svårförstått (efter 130 och efter 155 som exempel...) så kan de ställena lämna mer plats för munspelet.

Altsax:
 :wub:

Ska vi göra en ny tråd med alla covers på denna underbara bakgrund. Pxm varianten, en version som är Max:ad :) och en Sax:ad :)
Det blir en sist i forumfestivalen blues till, härligt  :wub:

Vad hade vi för BPM?

/Josef

egghuvud:

--- Citat från: Altsax skrivet 24.08.2013, 14:35:29 --- :wub:

Ska vi göra en ny tråd med alla covers på denna underbara bakgrund. Pxm varianten, en version som är Max:ad :) och en Sax:ad :)
Det blir en sist i forumfestivalen blues till, härligt  :wub:

Vad hade vi för BPM?

/Josef

--- Slut citat ---

Kör på. Max och jag gör nog något i alla fall

Bpm var 120

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion