Forum > Färdiga produktioner
Asti - Turned to stone (klar)
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 30.08.2013, 16:48:07 ---Trodde jag hade kommenterat denna...men visst har jag missat. Mycket Lennonskt och vackert. Skön sång och kör! :)
Om jag kunde spela hälften så bra piano skulle jag vara skitglad. :D Snyggt! :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul att du gillar sång och kör och tycker det låter vackert! :)
Mitt pianokunnande gränsar mot noll, så hälften av det finns inte! :lol:
Jag har lagt ackorden och sedan editerat en hel del....
Tack för lyssnande och snälla ord!
/Asti t.f. Ackordsläggare
MaxB:
Lurigt eko på rösten. Det fungerar och din röst bär, så det blir bra trots lurigheten att ekot som kommer lite senare har samma styrka som den som kommer först.
Vem spelar en ton fel eller disharmoniskt vid 87?
Körerna är också sköna och det är lagom mycket av den detaljen.
Börjar vänsterkören ensam 143 och den högra kommer med först vid 147 eller är det någon volym-miss på högra kören vid 143?
Skön låt som är lite för kort. Jag saknar ett cool gitarrsolo nånstans närmare slutet.
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 30.08.2013, 18:19:34 ---Lurigt eko på rösten. Det fungerar och din röst bär, så det blir bra trots lurigheten att ekot som kommer lite senare har samma styrka som den som kommer först.
Vem spelar en ton fel eller disharmoniskt vid 87?
Körerna är också sköna och det är lagom mycket av den detaljen.
Börjar vänsterkören ensam 143 och den högra kommer med först vid 147 eller är det någon volym-miss på högra kören vid 143?
Skön låt som är lite för kort. Jag saknar ett cool gitarrsolo nånstans närmare slutet.
--- Slut citat ---
Har lyssnat några gånger vid 87 sekunder och hör inget "fel", men kanske är det lite "luddigt" där.....
Kan vara basen som inte harmonierar helt med pianot kanske...?
Stämmorna i kören ligger likadant i stereobilden, men de börjar alla vid 143 något till vänster, går över
lika långt åt höger vid 147, samt avslutar i mitten. Från början var partierna ännu mer separerade,
men efter kommentarer drog jag in dom något mot mitten. Tyckte det var en lite kul grej. :)
Man skulle kunna låta versen komma igen i slutet och i stället för sång ha ett gitarrsolo....
Roligt att du gillar låten och tack för feedback!
/Asti
Asti:
Har rensat "smack"-ljud och hård konsonant. Låten får anses klar nu.
zorrow:
Klar i mina öron. Mycket proffsigt och vackert. Frugan lyssnade också och älskade den
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida