Forum > Färdiga produktioner
Asti - Turned to stone (klar)
Asti:
Plinka - Nej, det har jag inte gjort än! :)
Men det ska jag försöka komma ihåg att göra!
Eddi - Håller med, vintage trummorna har rätt så dova ljud. Skönt att nivåerna är bra!
Menar du att kören skulle haft mer reverb eller är för nära micken?
Roligt att du gillar låten!
hogge - Jätteroligt att du tycker låt och sång är vackert!
Naturligtvis är detta enbart en blek kopia av Beatles, men jag blir glad ändå! :)
Hade varit intressant att se vad Beatles kunnat åstadkomma med dagens teknik....
Tack för snälla ord! Ska se om jag kan göra något åt smack- och hårda p-ljud, annars
hamnar denna i färdiga. Ska också testa att lägga lite mer reverb på kören Eddi!
/Asti
Marruschkka:
Väldigt vacker ballad i John Lennon-anda..din röst är magnetisk, man bara lyssnar fascinerad till din sammetsklang.
Jag gillar Alicia oxå :D
/Marre
Eddi:
Eddi - Håller med, vintage trummorna har rätt så dova ljud. Skönt att nivåerna är bra!
Är inte det snudd på samma sak? Nja jag reagerade nog på att rösterna hamnade så mycket mot mitten först till vänster sedan till höger och sedan nära mitten - för min inre syn ser jag ett mupphuvud komma upp över axeln till vänster som sjunger och sedan ett till höger som sjunger och sedan sjunger de mot varandra genom dina öron typ.
Antar att det är något som diskuterats i tråden något jag inte läst men jag hade spridit dom mer och kanske kört samma höger vänster. Men det är ingen biggie något jag reagerade på bara - bry dig inte om det. :D
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 28.08.2013, 13:01:31 ---Väldigt vacker ballad i John Lennon-anda..din röst är magnetisk, man bara lyssnar fascinerad till din sammetsklang.
Jag gillar Alicia oxå :D
/Marre
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är vackert!
Magnetisk röst låter bra! Tilldragande på något sätt... :)
Ja, Alicia är fyllig och fin och uppträder på ett naturligt sätt! :rolleyes:
Tack för din kommentar!
/Asti t.f. Publikmagnet
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.08.2013, 13:52:04 ---Eddi - Håller med, vintage trummorna har rätt så dova ljud. Skönt att nivåerna är bra!
Är inte det snudd på samma sak? Nja jag reagerade nog på att rösterna hamnade så mycket mot mitten först till vänster sedan till höger och sedan nära mitten - för min inre syn ser jag ett mupphuvud komma upp över axeln till vänster som sjunger och sedan ett till höger som sjunger och sedan sjunger de mot varandra genom dina öron typ.
Antar att det är något som diskuterats i tråden något jag inte läst men jag hade spridit dom mer och kanske kört samma höger vänster. Men det är ingen biggie något jag reagerade på bara - bry dig inte om det. :D
--- Slut citat ---
Nej, jag tycker nog rumsljud/reverb är en sak och avståndet till micken en annan...
Jag ville tillmötesgå Jocke, som kände sig lobotomerad, genom att inte sprida ut kören
så längt till höger resp vänster! :D Den var mer utpanorerad från början.
Men den skulle nog lika gärna kunnat ligga i mitten hela tiden eller kanske sakta svept
från vänster till höger eller vise versa. Tror inte det spelar så stor roll!
Tack för din kommentar!
/Asti t.f. Lobotomifixare
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida