Forum > Färdiga produktioner

Asti - Turned to stone (klar)

<< < (7/12) > >>

bjurte:
Rätt i plyttet.. Där satt den.. så ska trummor låta på denna låt.. ;)

Plinka:
Har missat att lyssna på tidigare versioner, men denna låter fantastiskt bra i alla fall!
En vacker låt med ditt signum hela vägen, och den låter väl genomarbetad och klar :)

egghuvud:
Snyggt. Där är ett P i pointless som slår igenom precis i början. Gillar att det är sådär enkelt arrangerat med snygga körer. Saknar bara ett gitarrsolo på slidegitarr.   :)

Jocke:
Ja, det är riktigt snyggt! Det känns bättre i skallen med körerna nu!  ;)  Min uppfattning om hur piano ska låta har nog tyvärr inget med verkligheten att göra... men jag tycker att det låter lite bumligt...  :unsure:

Asti:
Ola - Skönt att du tycker det blev bättre!  :)
        Hajar inte det där med "trummis mode"....skämt eller?
Jocke - Roligt att du tycker det är snyggt! Tur att lobotomikänslan försvann!  :)
           Det är ju låga toner på pianot som jag spelar.....upplever inte det själv som bumligt.
equality - Du har säkert rätt angående smackljuden - ska kolla det!
bjurte - Härligt att jag för en gångs skull hittade rätt trumljud!  :D
Plinka - Jättekul att du tycker det låter vackert och även bär mitt signum!
egghuvud - OK, ska försöka åtgärda det där P-et! Ja, hela låtidén bygger på ett enkelt arr
                 med piano och sång i förgrunden. Ett slide-solo vore nog inte fel, men då skulle
                 jag behöva utöka låten eller skippa en sångvers, så det får nog vara den här gången.

Det känns som att mina ändringar fungerar, så då är det väl bara lite småfix (smackljud och hårda P-ljud)
innan jag lägger den under färdiga demon. Ingen har klagat på nivåerna. Själv var jag fundersam på om
basen var för stark nu...
Stort tack för kommentarer och tips!
/Asti t.f. Småfixare

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion