Forum > Färdiga produktioner
Asti - Turned to stone (klar)
bjurte:
Jaha nu hör jag mixen lite bättre..
John är det du ?? :rolleyes:
Trumm-sound är tummen ner.. Gitarrer ska upp, annars riktigt bra gillar detta, Pianot låter Underbart..
Ska tamefn. ragga upp den där Alicia jag mee.. :D
Asti:
MaxB - OK, då förstår jag! Är lite tveksam till att komplicera arret på bekostnad av
det nakna/enkla, men jag ska testa. Nuvarande gitarr ska tydligen höjas ett snäpp på valda partier.
Dividend - Jag använder preset Concert Hall nu, men ingen ytterligare effekt. Är rätt nöjd med den.
Roligt att du tycker om min röst, även när jag inte sjunger på skånska! :)
bjurte - Det blir nog lätt sådana associationer när man använder delay såhär på sången och med detta pianokompet...?
Ja, jag är inte riktigt nöjd med trummorna själv. Ska det vara mer rumsljud/reverb eller helt andra trummor?
Eller kanske någon annan justering på befintliga...?
Alicia är inte så svårraggad. För ca tusenlappen får du utnyttja henne när du vill. :rolleyes:
Tack för era kommentarer! Att gitarren ska höjas är tydligen de flesta inne på.....
I övrigt verkar mix och nivåer funka. Ingen har kommenterat att kören i första delen ligger till vänster,
i nästa del till höger och i slutdelen i mitten! :)
/Asti
Altsax:
Alldeles för kort!
:wub:
Loved it! Mycket beatles, John Lennon i den :)
Jocke:
Det här var fint! :) Behöver väl knappt säga att jag också tycker att det var lite Lennon-ish...^^
Ett par saker med mixen som kan vara värda att fundera över. Jag tycker att upptakten vid 77 skulle tjäna på att vara rak. Överhuvudtaget finns en hel del extraslag och dubbeltramp som känns lite överflödiga. Något händer med basen vid 62 som inte låter riktigt rätt. Tycker att kören som ligger i olika kanaler nästa får mig att känna mig lobotomerad :wacko: när jag nu lyssnar i lurar... Det kan gärna få ligga lite stöd i "andra kanalen" eller att den byter kanal lite mer gradvis... men det här är otroligt snyggt! :)
bjurte:
Tycker Trummkompet funkar, men ljudmässigt låter det malplacerat..
Mer vintage med mindre kompressor och större rum kanske ??
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida