Forum > Färdiga produktioner

Vallhagen - nollsjuett

<< < (2/7) > >>

Fidden:
Kul att höra nåt nytt från herr Vallhagen!

Som vanligt kalasuttryck i sång och text. Gitarren låter också bra tycker jag. Det som drar ner det är trumma, bas och piano som känns lite plastigt. Vet iofs inte om basen är speciellt plastig, det kan vara omgivningen i rytmsektionen som gör det?
Iofs slår mig tanken att det kanske är en tanke bakom det, passar ju in med texten.

Hur som helst, jag tillhör gruppen som tokdiggar dina texter och sättet du sjunger på! Detta var inget undantag. Kalas.

Förresten märkte jag nu att jag slarvat bort trotsbekännelsen... och länken på det andra forumet funkar inte längre :(

Vallhagen:

--- Citat från: Fidden skrivet 27.07.2007, 00:24:12 ---Kul att höra nåt nytt från herr Vallhagen!

[...]

Förresten märkte jag nu att jag slarvat bort trotsbekännelsen... och länken på det andra forumet funkar inte längre :(

--- Slut citat ---

Här: http://bengt.vallhagen.googlepages.com/ hittar du trotsbekännelsen!

Tack och kul att du gillar. Verkligen!
Nångång ska jag lära mig mixa så det inte låter plast hehe... Men du har rätt i att basen "egentligen" inte är plastig, det är nog komprimerandet och instrumenten runtikring.

tjing
Bengan

dede:
Jag bara älskar Bengans sång! Arren är så långt ifrån mig som Venus till Jupiter.
Låten är skitbra men jag hade inte gjort den så här.
Ska vi göra en syntversion? :D :D
dede

Vallhagen:

--- Citat från: dede skrivet 27.07.2007, 03:31:19 ---
Ska vi göra en syntversion? :D :D
dede

--- Slut citat ---

Japp!  B)

freddy:
Det här va riktigt grymt. Sången och texten är underbar. Trummorna behöver fixas men det vet du nog redan ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion