Forum > Färdiga produktioner
Plinka -Himlens Skimrande Strålar
Plinka:
Titel: Himlens Skimrande Strålar
Låtlängd: 2:40
Text, musik, arr: Plinka/Carina
Sång: Plinka/Plinka
Jaha, så var det min mormors tur att gå vidare. Med all respekt för om ämnet avskräcker er, men ibland måste man ju ta även i dessa bitar i livet.
När jag förstod att släkten förväntar sig att jag ska sjunga något jag skrivit på begravningen, så fick jag först panikångest.
Men så samlade jag mig och tänkte till lite.
Kunde jag skriva något som kan vara personligt för alla, inte bara för mig? Något som har lagom mycket kristen värdegrund?
Något som ändå är ljust och går i dur? Något som är tillräckligt enkelt att framföra i kyrkan när folk gråter, rösten spricker och man snubblar på strängarna... <_<
Jaja, här är resultatet, och jag får med mig min syster samt två kusiner på sången imorgon i kyrkan.
Låter nog lite reverbat, typ som i kyrkan kanske... :) Men kommer inte att greja mer med denna, den får vara som den är...
Om någon hamnar i samma sits som jag får ni gärna låna låt-idén :)
Text:
Denna dag
vill vi hylla
minnet av
den du var
Denna dag
vill vi fylla
tomma hjärtan
som finns kvar
Refr:
Livet bär oss en tid
Vi är här, vi tar vid
tills vår själ gör sig fri
Tusen gyllene
tårar
glittrar ömt
för dig idag
Himlen skimrande
strålar
tar dig med
dit du ska
Refr:
Livet bär oss en tid
Vi är här, vi tar vid
tills vår själ gör sig fri ://
Gurano:
En fin sång/melodi som kommer att fungera alldeles utmärkt. :wub:
/Gurano
Eddi:
Fin :wub:
Jocke:
Den är jättefin! :) Morsan dog för en månad sedan och jag hade mycket väl kunnat tänka mig att du kommit och sjungit den om låten hade funnits då...^^
MaxB:
Söt hyllning
Jag måste ha tolkat åttiteln som ... skimrande stråkar.... för det här är den första låt jag provade den helt nysträngade fiolen på. Vilken tur att du inte hörde...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida