Kontrollrummet

Letar efter gruppmedlemmar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bexwe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Hej!

Jag heter Rebecca och är ny här. Tänkte testa mig fram lite, jag letar efter personer som kan tänka sig att gå med mig på sångkurser. Jag har gått hos dom innan och jag tycker det är fantastiskt roligt, de har sångpedagoger som är utbildade i både Estill och Sadolin. Men jag når inte ut till personer utan att de tror att detta är spam eller marknadsföring. Man måste väl ändå kunna rekommendera ett företag utan att det är spam?

Jag letar i vilket fall efter personer som är intresserade i just sång. Jag är själv sångare och har hållt på med sången i flera år nu. Men jag känner inte att jag utvecklas med de jag gått med tidigare, jag är ute efter nya personer med nya talanger som jag kan inspireras av! Sånglektioner hos detta företaget är varje vecka så man går en kurs egentligen hos dom men det är inte CSN berättigat. Man kan även gå varannan vecka om man tycker månadskostnaden är för dyr. Jag tycker i alla fall att det är värt det och behöver nu ny inspiration! Företaget heter Loud Attic och ligger i centrala Göteborg (alldeles intill NK) för mer information om deras kurser får ni kika in på deras hemsida för jag tror inte man får länka utan att det blir spam.

Kontakta mig gärna om ni undrar något eller är intresserade till min mail bexwe@hotmail.coma


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej Rebecca
På kontrollrummet jobbas det mycket med colab där vi gör låtar via nätet så att säga för att sedan lägga upp dom i demosektionerna. Det är ju en slags utbildning det med eftersom du får ris o ros av övriga medlemmar. Så lägg gärna upp något alster så att vi får höra. Du får säkert några förfrågningar om du vill sjunga på låtar. Någon form av inspelningsutrustning behövs men det kanske du har :)

Gbg ligger lite för långt bort för min del men det kanske finns andra som vill haka på.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, passa på att utveckla din sång genom samarbeten på kontrollrummet.

Låter det lockande för dig? Det kan samtidigt vara ett sätt för dig att visa att du är seriös i din vilja att utveckla din sång. Det är samtidigt ett sätt för dig att visa att du inte är en organisatör på den där sångutbildningen, som bara är här för att värva deltagare till din eller dina vänners kurser.

Det är många här som är nyfikna på samarbeten och jag lovar dig att dessa samarbeten utvecklar! Välkommen!
« Senast ändrad: 20.08.2013, 21:32:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skojig mailadress du angav, hotmail.coma  :wub:

Identisk frågeställning:
http://www.familjeliv.se/Forum-25-157/m70840063.html

bexwe på webben ger:

Rebecca Wehage (Bexwe) on Twitter
https://twitter.com/Bexwe‎

och
Jobbar på Loud Attic, Kafé Te & Ting och Bosses Trafikskola

och
se.linkedin.com/pub/rebecca-wehage/50/33/23a‎
Västra götalands län, Sverige - ‎Sales Manager på Loud Attic

och
Nästa vecka sätter sångkurserna igång! Lediga prova på platser:
För att boka smsa 0709 23 40 23 eller maila rebecca@loudattic.com
« Senast ändrad: 20.08.2013, 22:04:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant

minsann  :lol:
« Senast ändrad: 21.08.2013, 01:08:40 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lite märkligt att låtsas vilja ta lektioner och få med sig personer på lektionerna när man själv jobbar där/på Loud Attic .... om jag fattat det hela rätt?  :wacko:  :unsure:
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite märkligt att låtsas vilja ta lektioner och få med sig personer på lektionerna när man själv jobbar där/på Loud Attic .... om jag fattat det hela rätt?  :wacko:  :unsure:
/G

Det är en simpel form av marknadsföring som inget seriöst företag vill ställa sig bakom, så nog är det märkligt.
Om det är ett seriöst företag kommer säkert Rebecca Wehage (Bexwe) eller företaget att förklara agerandet.

Jag heter Rebecca och är ny här. Tänkte testa mig fram lite, jag letar efter personer som kan tänka sig att gå med mig på sångkurser. Jag har gått hos dom innan och jag tycker det är fantastiskt roligt, de har sångpedagoger som är utbildade i både Estill och Sadolin. Men jag når inte ut till personer utan att de tror att detta är spam eller marknadsföring. Man måste väl ändå kunna rekommendera ett företag utan att det är spam?

Jag letar i vilket fall efter personer som är intresserade i just sång. Jag är själv sångare och har hållt på med sången i flera år nu. Men jag känner inte att jag utvecklas med de jag gått med tidigare, jag är ute efter nya personer med nya talanger som jag kan inspireras av! Sånglektioner hos detta företaget är varje vecka så man går en kurs egentligen hos dom men det är inte CSN berättigat. Man kan även gå varannan vecka om man tycker månadskostnaden är för dyr. Jag tycker i alla fall att det är värt det och behöver nu ny inspiration! Företaget heter Loud Attic och ligger i centrala Göteborg (alldeles intill NK) för mer information om deras kurser får ni kika in på deras hemsida för jag tror inte man får länka utan att det blir spam.

Kontakta mig gärna om ni undrar något eller är intresserade till min mail bexwe@hotmail.coma
« Senast ändrad: 21.08.2013, 12:40:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag skickade ett PM,, har inte fått svar. Det kan ju bli otroligt märkligt om det enbart var för att marknadsföra företaget som tråden skapades. DÅ blir det en stoooor negativ belastning för dem, tror jag.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok Maxen du hade rätt med dina känselspröt - jag som trodde det var en äkta 23-åring som ville förkovra sig tillsammans med några nya kompisar - man är väl naiv.

Rebecca du kunde ju t.ex. ha skrivit att du förestår en sångskola som erbjuder bra coaching i Gbg området. Nu blev det nog mer badwill dessvärre. På min tid fick man lära sig att ärlighet varar längst men det är väl med det som den svenska neutraliteten - nedspolat.
« Senast ändrad: 21.08.2013, 11:33:14 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bexwe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Hej igen!

Efter ett mycket trevligt samtal med Mats från kontrollrummet.com har jag bestämt mig för att berätta sanningen om mitt tidigare inlägg. Då jag är ny till det här med forum så antog jag att alla använde det för att marknadsföra sig själv. Men nu har jag förstått att det är inte så det går det - utan jag ska istället använda mitt konto till att dela med mig av tips och råd och berätta lite om mig själv.

Jag heter Rebecca Wehage och är sales manager för Loud Attic, pga liten marknadsföringsbudget har jag valt att försöka nya sätt att få företaget att synas och hitta nya elever. Jag har nu förstått att det är fel av mig att verka som en opartisk person på forum och bloggar. Men vi syns även på facebook, myspace, twitter etc men på sätt som är tillåtna såklart. Loud Attic är ett skrivbolag/sångskola i Göteborg som jag arbetar för, vi har sångkurser och spelar även in. Jag ville berätta sanningen just för att det är viktigt att bevisa att vi är en seriös verksamhet men hittills bara nöjda elever! :-) Jag berättar gärna mer om det om någon undrar men för tillfället ska jag använda mig av mitt konto på de olika forumen jag är medlem i för andra ämnen.

Jag får skylla på att jag är ung och naiv och att jag inte riktigt lärt mig reglerna och villkoren när det gäller forum. Jag ber om ursäkt om jag har gjort någon arg, besviken eller liknande och lovar att jag framöver ska hålla mig till reglerna! Om det är någon som vill ha lite tips om sång eller liknande så svarar jag gärna som tröst för att jag varit oärlig tidigare! Jag vill även påpeka att jag gjorde detta helt utan tillåtelse från ägarna av företaget och att de vet om att jag gjort detta och att jag nu bett om ursäkt. Våra sångpedagoger är välutbildade i Estill och Sadolin och vi bedriver en seriös verksamhet.

Tack för att ni tog er tid att läsa detta!
/Rebecca
Sales Manager
Loud Attic


Utloggad Bexwe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Jag vill dock påpeka att jag började som elev och fortfarande är elev på sångskolan. Men ni har rätt att det var fult av mig att luras och jag kommer inte göra om det. Jag kommer framöver lägga upp musik, tips etc för er som är intresserade och tar gärna del av era tips och råd. Jag är en sångare som fortfarande utvecklas och har en bit kvar :-)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Rebecca, det var tusan i mig det bästa jag läst på länge! Suveränt av dig att presentera dig och ditt första inlägg så här. Ingen tvekan - jag gillar det!   :wub:
Ja, om du har tid och möjlighet att vara aktiv då och då på kontrollrummet, tror jag du kan vara en väldigt bra tillgång.

Om du dessutom skulle bli nyfiken på något samarbete med andra amatörer eller proffs, beroende på vem eller vilka på kontrollrummet det är frågan om, så skulle det till och med kunna vara ett vinn/vinn-förhållande.

Hjärtligt välkommen och tack för en så fin presentation! Jag, MaxB (Max Backström) är i alla fall mycket imponerad!
« Senast ändrad: 21.08.2013, 20:41:12 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vackert så Reb det hade jag inte riktigt väntat mig.
Berätta gärna för oss som inte är så insatta om vad Estill och Sadolin  är för något. För mig är det rena grekiskan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Nu fattar jag. Det lät så jättekonstigt i början.
Tack MaxB (Mats) :)

/Josef (men vad heter jag egentligen?)  :ph34r:
he he he he


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu fattar jag. Det lät så jättekonstigt i början.
Tack MaxB (Mats) :)

/Josef (men vad heter jag egentligen?)  :ph34r:
he he he he

Nu får ni skärpa er, MaxB, för böfvulen
Var får musiker allt ifrån egentligen?
//Max Backström t.f. ordningsman
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Var får musiker allt ifrån egentligen?
//Max Backström t.f. ordningsman


Ha ha ha  :lol:
Ja - för mig så kommer det från vänster faktiskt, snurrar tre varv och åker iväg igen till höger. Så jag har voicerecorder ständigt beredd, för när det är borta då är det b.o.r.t.a. :)

/Mr Blues "Prince of Darkness" Josef  B)


Utloggad Bexwe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Rebecca, det var tusan i mig det bästa jag läst på länge! Suveränt av dig att presentera dig och ditt första inlägg så här. Ingen tvekan - jag gillar det!   :wub:
Ja, om du har tid och möjlighet att vara aktiv då och då på kontrollrummet, tror jag du kan vara en väldigt bra tillgång.

Om du dessutom skulle bli nyfiken på något samarbete med andra amatörer eller proffs, beroende på vem eller vilka på kontrollrummet det är frågan om, så skulle det till och med kunna vara ett vinn/vinn-förhållande.

Hjärtligt välkommen och tack för en så fin presentation! Jag, MaxB (Max Backström) är i alla fall mycket imponerad!

Tack MaxB! :-)
Jag ser fram emot samarbeten och feedback på framtida inlägg :-)


Utloggad Bexwe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Tack för alla fina kommentarer :-) Jag ser fram emot samarbeten och tips!
Här kommer lite info om Estill- och Sadolinutbildningarna:

Estill
Jo - Estill är en amerikansk sångerska, pedagog och forskare som uppfunnit en unik metodik inom sångteknikträning. Man lär sig olika tekniker för att lättare använda hela rösten, med hjälp av olika muskler kan man få fram nya rösteffekter och avlasta stämbanden. På så sätt sjunga mer säkert och stabilt utan att använda massa luft när man ska belta låter som Adele. Dock är det bra att använda sig av luft när man sjunger i falsett.


Sadolin
Cathrine Sadolin är en av världens ledande röstforskare och sångpedagoger. Hon har utbildat två av våra sångpedagoger. Hennes forskning kombinerat med hennes egen erfarenhet som professionell sångerska inom både den klassiska musiken och t.ex. rockmusiken, har skapat nytänkande på området.
Hennes specialområde är avancerad sångteknik inom alla genrer. Hon lär ut en lösning av röstproblem och reparation av slitna röster. Hon är grundaren till Complete Vocal Institute (CVI) i Köpenhamn. På CVI bedrivs sångundervisning på högsta nivå inom alla genrer och här utbildas också pedagoger som kan hjälpa till att möta den enorma efterfrågan på kunskap om Komplett Sångteknik som stadigt växer från världens alla hörn. (en del av denna infon har jag hämtat från andra sidor)



Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
får man fråga vilken musik du brinner lite extra för  o sjunga

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ja ja, efter en inledande förvirring är ju ordningen återställd!  Bra där.  Välkommen till KR Bexwe!  :)   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed