Forum > Demolåtar

Take me On

<< < (3/3)

Gurano:
På med lite tunga vråldistade guror så har du Metallica i ett nötskal :)

Bygg vidare - kan bli bra!

/G

Altsax:

--- Citat från: Gurano skrivet 21.08.2013, 01:22:19 ---På med lite tunga vråldistade guror så har du Metallica i ett nötskal :)

Bygg vidare - kan bli bra!

/G

--- Slut citat ---

Trycker stor fet like på det! :-)  Metallica är minnas husgudar. Minns fortfarande deras spelning 1987 i en gympsal utanför Stockholm med bara något hundratal pers i publiken. Mmmmmm,  morgonen efter hörde jag inte väckarklockan alls, det typ ringde i öronen hela tiden :-)

Altsax:
#Jocke, aha, nu fattar jag
#MaxB, Aha! nu fattar jag  ;)

#Freddy, Tack! Du är spot on! (dito?  :ph34r: ) Jovars, jag övar skalor, upp och ner, det hjälpte rejält, borde kunna gå upp högre utan att resultatet försämras ganska snart :)  Har du något jag får prova?  ;)

#Dividend, Tack! Min blodgrupp är O, minns inte om det är -. Har problem med HB, vi killar ska ju ligga över 135 för att ge blod och mitt normaltillstånd tycks vara 132-134. Innan jag går till blodgivningen så dopar jag mig med extra järn och så ger jag bara två ggr per år, jul och midsommar - när det är kris på sjukhuset. Jag blir så risig i kistan av de där tabletterna  :(

#pxm, Tack! Ses på lördag  :) Messa när du vet vilken tid.

bjurte:
Jovars !! Spännande och hotfull harmoni, vilket jag antar är vad som eftersöks..
Inte för att jag kan sjunga, men jag tror att om du bara tar i lite-lite till blir då bra mycket träffsäkrare(Värt att pröva?)
Inte för att jag tycker det var så mycket problem med det här,men lite svaj här och där är det nog..
Och ja, skulle vara häfftigt att höra detta fullt utbyggt med tungindustri-slammriga trummor och dist-skrikig voice emellanåt.. B)

egghuvud:
Okej. Jo som skiss betraktat låter det som att det skulle kunna bli något. Vissa kan ju kompensera sin brist på röst med charm och inlevelse som typ Nick Cave. I dagsläget saknar jag nog mest inlevelsen. Det där ljudet som ligger rakt i ansiktet på mig förstärker också känslan av att din röst är lite oslipad och otränad. Kanske med en lite diffusare ljudbild samt att du lever dig in mer i vad du sjunger skulle hjälpa lite?

Annars är det bara att öva. Mna hör ju att det finns ett uttryck där bakom den lite svajiga tonerna  :)

Det var kanske egentligen låten du i huvudsak frågade om. Jodå det fungerar för mig iallafall.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion