Den här låten verkar som gjord för sångövningar med rätt stort omfång och tonartshöjning. Känner mig själv ofta obekväm om det inte ligger helt rätt... som vid de få tillfällen jag gått i kyrkan. Tongångarna där ligger "alltid" helt fel för mig och jag måste gå ner där det det går upp och tvärtom...
Tycker du fixar det här bra och det känns stabilare nu!
Det artar sig till en bra cover - gillar "kompet" och väntar på att det ska dra igång ett ylande gitarrsolo! 
Tackar för det. Fixar det låga bättre än vad jag trodde, men det låter för konstgjort på något sätt. blir nog fokus på den högre stämman, men med mer dynamik. Man kunde ju sänka den ett par tre toner också, men det ligger som det ligger för tillfället.
Ylande solon eller liknande kommer nog till när sången sitter, det är en övningslåt just nu
Schyst arr! Svårt att säga vilken oktav du ska välja (den mörka sången är ju också häftig) tror du hittar svaret själv...följer med spänning fortsättningen. 
/Roffe H
Tack för det! Den lägre oktaven skulle nog passa in i lite mindre känslosam musik av mangligare karaktär kanske, som effekt snarare än skönsång

filar vidare!
lite mindre reverb typ mycket mindre tror jag skulle vara bra för låten o dej .Då kan kan du inte gömmad ig lika mycket, lite som du säger själv avsluten är i många fall spännande o säkra.
Mitt enda tipps... vill lite lite mindre
Jag torskar oftas där
Kramisar
Uhm, lyssnare du på sista verren? Jag tyckte att den låga stämman låg hyfsat nära? Fast det är klart, det kanske jag fått om bakfoten

kör vidare iallafall får vi se

Och torr sång ska det ju vara här, lite intim o så

kram

Jag tycker den går i för låg tonart. Skulle vilja höra röstresurserna högre upp i frekvenserna. Den höga stämman här är fortfarande väldigt försiktig, trots att det finns utrymme för mer utsvävningar.
Riktigt nyttigt stycke att öva på.
Rekommenderar test av tidigare rekommendation (cykelns låt).
Ja, det är för långt kan vi väl slå fast. Skall försöka öka på utsvävningar nån gång när det är stabilare grund med.
Skall kika på cykelns låt som sagt, men det blir nog denna ett tag till nu när ångan är uppe =)
tack för tyck!
En oktav ner lät lite överdrivet mörkt.
Tycker du ska sjunga som tidigare, men med svag röst i verserna. Mer huvud, än bröst och mage.
Sen tar du fullt stöd i refrängen.
Ja, jag håller med dig på alla punkter. Det blev för mörkt. Skall prova den där lägre rösten nån gång i nåt murrigt slammersammanhang, för jag blev lite förvånad att jag ens kom dit ner, om än med vingel och svaj.
tack för fortsatt tyck o tänk!