Forum > Färdiga produktioner

The Paradox (melodisk metal/rock, med sång)

<< < (4/4)

Rattlesnake:

--- Citat från: bollkalle skrivet 21.08.2013, 19:45:20 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 20.08.2013, 23:44:50 ---Bra tryck i gurorna. Basen synkar bra och fyller ut. Trummorna låter också bra, tycker dubbelpedalen är på sin plats. Kul att baskaggen forfarande låter lite akustiskt och inte bara klick. Men jag tycker trummorna tar för stor bredd i ljudbilden. Ihop med overhead och gärna lite bleed eller rumsklang.
Sången tycker jag också ska få lite rum. Lite mer volym och rasp också! Har också problem att få till det, men tycker det brukar gå bättre efter några försök när man kan låten bättre så man slipper koncentrera sig på texter. Och om man har en lokal där man kan yla hur högt man vill såklart.

Till sist så undrar jag över en mening - vad sjunger du vid 36 sek in i låten -  "to smiling"? Ska det inte vara "to smile"? Men jag uppfattar inte orden dessförinnan så det kanske är grammatiskt rätt.  :P

--- Slut citat ---

Kul att du gillar baskaggen, jag verkligen älskar det ljudet jag har fått till, det är det trumljudet jag är mest nöjd med hittills. Man försöker ju hitta nån balans mellan basljud och klick i baskagge-ljudet. Vad menar du med "overhead"? Trummorna är bara programmerade i datorn om du syftar på overhead-mickar?

Där sjunger jag "Try to stop them from constantly smiling" :) Tror det är grammatiskt korrekt, men det kan hända att jag har många grammatiska fel i mina texter, det låter bra i mitt huvud iaf.. :P

--- Slut citat ---
Ah, vad det så du sjöng. Dåså, det är ju rätt. :-)
Jo, jag menade att jag inte tycker du ska ha cymbalerna (overheadkanalerna) fullt utpanorerade. Vet inte vilken plugg du använder, men i vissa kan du ju styra hur mycket det ska läcka in från resten av trumsetet in på overheadkanalerna. Här lät det för rent, ungefär som att cymbalerna var inspelade separat, och det kan funka i pop men inte här.

Dividend:
Riffet som inleder låter lite "standard". Hade jag haft en gitarr hade jag skrivit det på 2 minuter ;)

Men det uppvägs av bra sångmelodi och låter lite Mustasch, när de är bra (Vilket inte är ofta).

Låt som nog funkar väldigt bra live, men inte så bra på ett forum så här (tycker jag). Gillar de snabbare partierna där trummisen får utrymme, mest.

pxm:
Låter bra detta tycker jag, älskar att du hållt mixen torr utan reverb !!!!
Det blir mer äkta och direkt så här....

mvh

bollkalle:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.08.2013, 12:17:43 ---Riffet som inleder låter lite "standard". Hade jag haft en gitarr hade jag skrivit det på 2 minuter ;)

Men det uppvägs av bra sångmelodi och låter lite Mustasch, när de är bra (Vilket inte är ofta).

Låt som nog funkar väldigt bra live, men inte så bra på ett forum så här (tycker jag). Gillar de snabbare partierna där trummisen får utrymme, mest.

--- Slut citat ---

Tack för kritiken. :)

--- Citat från: pxm skrivet 23.08.2013, 16:14:50 ---Låter bra detta tycker jag, älskar att du hållt mixen torr utan reverb !!!!
Det blir mer äkta och direkt så här....

mvh

--- Slut citat ---

Kul att du tycker som jag! Jag funderar på hur "äkta" det är utan reverb egentligen? För i ett rum så är det ju alltid lite reverb. Inget reverb är lite onaturligt också, men det känns som att ju mer man pillar med ljudet desto svårare blir det att hantera sen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion