Forum > Färdiga produktioner

The Paradox (melodisk metal/rock, med sång)

(1/4) > >>

bollkalle:
Tjena! Här kommer jag med ännu en låt som jag har hållt på och mixat ett tag nu. Jag är i stort sett nöjd med instrumenten men behöver lite feedback på sången. För hög, för låg, för otydlig, för dålig EQ? Jag vet inte riktigt, har inga referenser att gå efter.

Här nedan är låten! Lyssna framför allt på sången och säg vad ni känner! :)

SENASTE VERSIONEN:

/ Golden Hair

Jocke:
Sköna gitarrer! :) Det första jag tänkte var att det det behövs mer attityd i rösten - hela vägen liksom... men det är snyggt så här också... men för att det ska funka tror jag att du behöver runda av gitarrerna lite där rösten är mild...Sen behöver hela mixen limmas mera. Gillar riff! Åh... stämmor!  :wub:

Eddi:
Musikaliskt håller den ja sångmässigt med beroende på vad man är ute efter. För mig blev det lite Idas smmarvisa över leaden - stämmorna är ok men kan få en dutt reverb till.

Leaden då? Du kanske kan dista till den lite samt lite mer reverb - tror det blir bättre. Klipp ut balla bitar och förvräng dem än mer o släng ut i låten lite här och var.
Mina 50 cent :D

bollkalle:

--- Citat från: Jocke skrivet 19.08.2013, 00:57:54 ---Sköna gitarrer! :) Det första jag tänkte var att det det behövs mer attityd i rösten - hela vägen liksom... men det är snyggt så här också... men för att det ska funka tror jag att du behöver runda av gitarrerna lite där rösten är mild...Sen behöver hela mixen limmas mera. Gillar riff! Åh... stämmor!  :wub:

--- Slut citat ---

Kul att du gillar det :) Jag funderar på att antingen sänka eller köra lite EQ på kompgitarrerna i verserna där jag sjunger lite lugnare. Så att sången kommer fram bättre. Vad menar du med att limma? Köra komprimering på hela mixen?

--- Citat från: Eddi skrivet 19.08.2013, 02:02:03 ---Musikaliskt håller den ja sångmässigt med beroende på vad man är ute efter. För mig blev det lite Idas smmarvisa över leaden - stämmorna är ok men kan få en dutt reverb till.

Leaden då? Du kanske kan dista till den lite samt lite mer reverb - tror det blir bättre. Klipp ut balla bitar och förvräng dem än mer o släng ut i låten lite här och var.
Mina 50 cent :D

--- Slut citat ---

Har faktiskt inte reverb på nånting alls, inte sången heller. Försöker undvika det så gott det går, vill ha det så "oförstört" som möjligt. Med leaden antar jag att du menar leadgitarrerna?

Har nu ändrat gitarrerna i versen lite, säg till om det låter bättre än originalet som är längst upp i tråden. :)

Eddi:
Sorry för min otydlighet med leaden menar jag sången den är för snäll tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion