Forum > Färdiga produktioner

Plinka - Deeper / Into the woods feat Roffe H & Jocke

<< < (2/12) > >>

Emulator:

--- Citat från: Jocke skrivet 17.08.2013, 16:28:48 ---
--- Citat från: Asti skrivet 17.08.2013, 15:51:37 ---Intressant ljudbild, sköna harmonier och en rätt väl avvägd mix!
Är lite fundersam på om det är ett elpiano jag hör som kanske skulle sänkas en aning...?
Eftersom jag slutat ange referenser tänker jag inte nämna att jag fick
vibbar av Sade när jag hörde Plinkas röst tillsammans med saxen.... :rolleyes: Fint!
Kanske något som bröt av lite mer vore bra för variationen i en så här relativt lång låt.
Ett stick eller bara att man tar ner arret i ett parti och sedan bygger upp igen....
/Asti

--- Slut citat ---

Bra du inte sa något om Sade då...  :P

Har varit lite inne på samma tankegångar om arret... det kanske ska ner i de lite lugnare tongångarna efter saxpartiet? Pianot är Addictive Grand dubbat med Nord Electro - tycker jag har försökt hålla igen "bumlet" och brighta till det men det finns säkert mer att göra...

Tack för tyck! :)

--- Slut citat ---

Överlagt snyggt paketerat. Bra sång och snyggt spelat på allt. Kanske skulle man ha lite mer slick jazzridå över det hela? Randy Crawford-ish. Brodera ut lite småtrudeluttar när låten upprepande loopar på slutet.

Men det är väl mest en fråga om preferens. Snyggt var det iallafall. ta fram lite av det ljusa i elbasen tror jag kunde ge något. Får man på lite övertoner tror man att basen hörs, utan att det bumlar och har sig.

Lät proffsigt.

tigersoul:
Snyggt o lite oväntad sång från plinkis, i positiv bemärkelse. Tycker inte alls det här var tokigt, vet inte vad jag ska gnälla på o har inte riktigt lyssningsmöjligheter att kommentera mix för stunden :P

Tokai:
Alltså mycker mer aktiva trummor är min första reaktion. Inte bara ett antal slöa crashar här och var. Fills för tusan! Låten kräver det för det är skitbra annars. Skön Plinka sång, Roffes sax stöter fint och följsamt gitarrspel, Jocke. Och snyggt basspel, såna grejer fixar man inte med midi. Och tycker också kanske upp lite med den. Nice!

Jocke:

--- Citat från: Emulator skrivet 17.08.2013, 20:51:51 ---
Överlagt snyggt paketerat. Bra sång och snyggt spelat på allt. Kanske skulle man ha lite mer slick jazzridå över det hela? Randy Crawford-ish. Brodera ut lite småtrudeluttar när låten upprepande loopar på slutet.

Men det är väl mest en fråga om preferens. Snyggt var det iallafall. ta fram lite av det ljusa i elbasen tror jag kunde ge något. Får man på lite övertoner tror man att basen hörs, utan att det bumlar och har sig.

Lät proffsigt.

--- Slut citat ---

Tack! Kul med uppskattning!  :)  Mer "jazz" vet jag inte - får klura på det... Tycker det redan är en "häxbrygd" med olika stilar. Trodde Girly paxat Randy Crawford-konceptet... vore ju synd att tränga sig på där... ;-)  Men... det är absolut värt att klura över för det blev en skön kombo mellan harmonier, rytm och melodi här! :) Får nog jobba lite mer med basen... det stack ut på backingtracket men har blivit lite anonym i mixen...

--- Citat från: tigersoul skrivet 17.08.2013, 21:21:19 ---Snyggt o lite oväntad sång från plinkis, i positiv bemärkelse. Tycker inte alls det här var tokigt, vet inte vad jag ska gnälla på o har inte riktigt lyssningsmöjligheter att kommentera mix för stunden :P

--- Slut citat ---

Visst är hon bra! :)  Tycker du ska koppla upp dig med ordentlig lyssning så vi kan få ett ordentligt omdöme... ;)

--- Citat från: Tokai skrivet 17.08.2013, 21:58:40 ---Alltså mycker mer aktiva trummor är min första reaktion. Inte bara ett antal slöa crashar här och var. Fills för tusan! Låten kräver det för det är skitbra annars. Skön Plinka sång, Roffes sax stöter fint och följsamt gitarrspel, Jocke. Och snyggt basspel, såna grejer fixar man inte med midi. Och tycker också kanske upp lite med den. Nice!

--- Slut citat ---

Mmm... trummorna hamnade lite längre bak i mixen än på backingtracket... kanske skulle försöka motivera "Animal" att veva på mera... ;-) Och... den ständiga basen... ska kika på det!^^ Tack för konstruktiv kritik! :)

MaxB:
Skönt att lyssna på. Så skönt det är med nya samarbetsprojekt. Gillar alla ingredienser och det är härligt med Plinkas sång!
Är det min dator eller mina lurar som är knäppa? Är pianot långt ut åt vänster. Jag skulle i så fall vilja ha in pianot från vänstersidan lite närmare mitten...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion