Forum > Färdiga produktioner

Plinka - Deeper / Into the woods feat Roffe H & Jocke

<< < (8/12) > >>

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 11:59:26 ---Det kanske är ett sus4 jag menar? Ja ja tror 3:e takten men mer som ett avslut på det braiga temat :)

--- Slut citat ---

Var tvungen att kolla runt lite för att få koll på vad jag gör...  :wacko:

Det som nu ligger där är greppet för A7sus4 med C-bas och det kan tydligen heta Cadd9 eller Em7#5

(Sedan är gitarren stämd en halvton upp så det blir egentligen: A#7sus4 med C#-bas och det kan tydligen heta C#add9 eller Ebm7#5)

Eddi:

--- Citat från: Jocke skrivet 21.08.2013, 12:30:14 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 11:59:26 ---Det kanske är ett sus4 jag menar? Ja ja tror 3:e takten men mer som ett avslut på det braiga temat :)

--- Slut citat ---

Var tvungen att kolla runt lite för att få koll på vad jag gör...  :wacko:

Det som nu ligger där är greppet för A7sus4 med C-bas och det kan tydligen heta Cadd9 eller Em7#5

(Sedan är gitarren stämd en halvton upp så det blir egentligen: A#7sus4 med C#-bas och det kan tydligen heta C#add9 eller Ebm7#5)

--- Slut citat ---

HJÄLP. -  PXM var är du :unsure:

Dividend:
Är inne på en snabblyssning.

Tycker det är en gullig låt med en trevlig text. Nästan tankeväckande :)

Keep up the good work, alla!

MaxB:
jag gillar och jag hör en skön bas! Och skön sax och skön sång!

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 13:00:29 ---HJÄLP. -  PXM var är du :unsure:

--- Slut citat ---

Om du kan ta ackordet du menar är det bara att fylla i här så får du svaret! ;-)

http://jguitar.com/chordname

--- Citat från: Dividend skrivet 21.08.2013, 13:03:48 ---Är inne på en snabblyssning.

Tycker det är en gullig låt med en trevlig text. Nästan tankeväckande :)

Keep up the good work, alla!

--- Slut citat ---

Tack för lyssning! :) Den kom till en dag när alla mina svarta kläder låg i tvätten så det fick bli rosa...  :rolleyes:  :P

--- Citat från: MaxB skrivet 21.08.2013, 19:36:47 ---jag gillar och jag hör en skön bas! Och skön sax och skön sång!

--- Slut citat ---

Skönt att du också hör det - tack för lyssning Max! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion