Forum > Färdiga produktioner
Plinka - Deeper / Into the woods feat Roffe H & Jocke
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 11:59:26 ---Det kanske är ett sus4 jag menar? Ja ja tror 3:e takten men mer som ett avslut på det braiga temat :)
--- Slut citat ---
Var tvungen att kolla runt lite för att få koll på vad jag gör... :wacko:
Det som nu ligger där är greppet för A7sus4 med C-bas och det kan tydligen heta Cadd9 eller Em7#5
(Sedan är gitarren stämd en halvton upp så det blir egentligen: A#7sus4 med C#-bas och det kan tydligen heta C#add9 eller Ebm7#5)
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 21.08.2013, 12:30:14 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 11:59:26 ---Det kanske är ett sus4 jag menar? Ja ja tror 3:e takten men mer som ett avslut på det braiga temat :)
--- Slut citat ---
Var tvungen att kolla runt lite för att få koll på vad jag gör... :wacko:
Det som nu ligger där är greppet för A7sus4 med C-bas och det kan tydligen heta Cadd9 eller Em7#5
(Sedan är gitarren stämd en halvton upp så det blir egentligen: A#7sus4 med C#-bas och det kan tydligen heta C#add9 eller Ebm7#5)
--- Slut citat ---
HJÄLP. - PXM var är du :unsure:
Dividend:
Är inne på en snabblyssning.
Tycker det är en gullig låt med en trevlig text. Nästan tankeväckande :)
Keep up the good work, alla!
MaxB:
jag gillar och jag hör en skön bas! Och skön sax och skön sång!
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 13:00:29 ---HJÄLP. - PXM var är du :unsure:
--- Slut citat ---
Om du kan ta ackordet du menar är det bara att fylla i här så får du svaret! ;-)
http://jguitar.com/chordname
--- Citat från: Dividend skrivet 21.08.2013, 13:03:48 ---Är inne på en snabblyssning.
Tycker det är en gullig låt med en trevlig text. Nästan tankeväckande :)
Keep up the good work, alla!
--- Slut citat ---
Tack för lyssning! :) Den kom till en dag när alla mina svarta kläder låg i tvätten så det fick bli rosa... :rolleyes: :P
--- Citat från: MaxB skrivet 21.08.2013, 19:36:47 ---jag gillar och jag hör en skön bas! Och skön sax och skön sång!
--- Slut citat ---
Skönt att du också hör det - tack för lyssning Max! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida