Forum > Färdiga produktioner

Plinka - Deeper / Into the woods feat Roffe H & Jocke

<< < (6/12) > >>

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.08.2013, 09:28:44 ---Efter att "bara" ha gillat alstret på FB så fick jag nu möjlighet att lyssna också  :)

Grymt bra sång Carina.Snyggt uppbackad också av KR gentlemännen Jocke/Roffe.
Mixen och liret tycker jag sitter fint,det låter kalas hos mig.
Trummorna skulle kunna få några mer genomarbetade fills som Tokai var inne på.

En förlösande Carlos/djonas clon skulle göra sig på ett solo parti där mot slutet..

Låten då:Störtskön!

Hattar,njäe det börjar bli kallt på mina breddgrader så jag behåller dom på skulten.Men jag har fem ryssmössor som jag kan låna ut innan det blir vinter :D

Det här är när KR är som bäst - collab.

Mike

--- Slut citat ---

Kul att den här låten lyckades passera dina kritiska öron - tack! Du ska veta att Carina och Roffe inte är lätta att samarbeta med - de skapar alldeles för många möjligheter...  :P Nä, det hörs nog att vi haft rätt kul med den här låten - "hoppas"!  ;) Jag har faktiskt jobbat en hel del med trummorna och det finns en del subtila fills om man lyssnar noga. Har nog rätt medvetet dragit ner dem för att inte bryta upp flow:et. Calle var förbi förresten - men han hade ingen bra dag... Vi får väl se om han dyker upp igen.  ;)

--- Citat från: bjurte skrivet 20.08.2013, 10:49:20 ---Jomenvisst, sticket känns inte lika eftersökt i denna mix.
Lite congas på vissa ställen och den svenska 'Storskogen' skulle transformeras till Amasonas urskog.
Särskilt om ni släppte i Calle på några ställen oxo.. B)
Lika skön lyssning denna gång, om inte snäppet skönare..
4 anakondor i luften..
Fantomen /t.f. urskogsinvånare.

--- Slut citat ---

Härligt att det var skönt för dig också!  :P Tror det får vara svensk tallskog ett tag till men jag fattar poängen med att latinisera den... det kan säkert funka det också. :) Jammade lite med Carlos men rätta känslan infann sig inte... Det har tagit rätt lång tid att ta sig hit. För en gångs skull har jag jag varit riktigt noga och inte fuskat så mycket...  :rolleyes: Det har betytt omspelning i stället för editering och ytterligare omtag för "riktiga" breddningar/dubb... Tror att "klockorna i urskogen" får ticka på lite innan jag pallar arbeta om hela rytmpaketet med latinskt sväng och solo...

tigersoul:
Jocke: haft lite dåligt med tid för studion men lovar att återkomma med en riktig lyssning a.s.a.p ;)

Rattlesnake:
Vilken skön låt. Det här är radioklart, faktiskt. De enda synpunkter man kan ha är smaksaker, låten duger gott som den är.
Det är inte för mycket bas på denna. Jag hade önskat lite mer botten ur elbasen, men som sagt, tycke och smak.
Sedan kanske man kunde ha vissa saker mer i förgrunden, vissa lite längre bak. Som jag uppfattar det nu ligger det mesta på ungefär samma distans.

Och jag måste bara berömma Plinka här. Har nog inte hört hennes röst så här bra. Jag kom också direkt att tänka på Sade.

Njutbart, verkligen.  :)

Freddy:
Inte riktigt något jag normalt diggar, men det är välbehagligt att lyssna på. Märker dock att jag börjar kolla mail istället för att lyssna enbart, så för mig blir det lite bakgrundsmusik, men behaglig sådan.

Sången är bra, allt är kompetent gjort. Reagerade bara på en sak egentligen, runt 120 i spelaren så är trummorna ganska otajta, kanske kan rättas till lite?

Bra jobbat alla inblandade! 

Plinka:

--- Citat från: Roffe H skrivet 19.08.2013, 11:38:58 ---Har lyssnat igen på den nya, jag är supernöjd. Bra mixjobb och gitarr Jocke, fin sång och nya kören satt fint!  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Eller hur! Och saxen är en riktig pärla, så vackert med äkta vara :D

--- Citat från: Marsall skrivet 19.08.2013, 13:07:45 ---Ja nu vart ett helt annan låt tycker jag!:wub: ..mumsbummlybas  :)och jag tycker att allt smälte samman bättre på köpet.. blås liksom sången ..refrängen vart RIKTIGT hitig".. + för att den mals på ordentligt ..perfekt!...
! Ja stick behövs nog inte längre... Kanoners helt enkelt..  B)

--- Slut citat ---
Låter gott det, då blir vi nöjda med ;)

--- Citat från: pxm skrivet 19.08.2013, 15:43:53 ---En jättefin låt...Ett lyckat collab !!

mvh

--- Slut citat ---
Tackar för det!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.08.2013, 09:28:44 ---Efter att "bara" ha gillat alstret på FB så fick jag nu möjlighet att lyssna också  :)

Grymt bra sång Carina.Snyggt uppbackad också av KR gentlemännen Jocke/Roffe.
Mixen och liret tycker jag sitter fint,det låter kalas hos mig.
Trummorna skulle kunna få några mer genomarbetade fills som Tokai var inne på.

En förlösande Carlos/djonas clon skulle göra sig på ett solo parti där mot slutet..

Låten då:Störtskön!

Hattar,njäe det börjar bli kallt på mina breddgrader så jag behåller dom på skulten.Men jag har fem ryssmössor som jag kan låna ut innan det blir vinter :D

Det här är när KR är som bäst - collab.

Mike

--- Slut citat ---
Tackar och bockar :wub: Mössorna kommer nog snart till användning :)

--- Citat från: bjurte skrivet 20.08.2013, 10:49:20 ---Jomenvisst, sticket känns inte lika eftersökt i denna mix.
Lite congas på vissa ställen och den svenska 'Storskogen' skulle transformeras till Amasonas urskog.
Särskilt om ni släppte i Calle på några ställen oxo.. B)
Lika skön lyssning denna gång, om inte snäppet skönare..
4 anakondor i luften..
Fantomen /t.f. urskogsinvånare.

--- Slut citat ---
Tack för det! :D Vet inte om det finns vargar i Amazonas urskogar :unsure: blir svårt att jaga med dom annars som jag sjöng att jag skulle...tror vi håller oss till norden! Vi tackar för anakondorna, men kanske lurigt att släppa ut dom i skogen här :lol:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 20.08.2013, 23:27:20 ---Vilken skön låt. Det här är radioklart, faktiskt. De enda synpunkter man kan ha är smaksaker, låten duger gott som den är.
Det är inte för mycket bas på denna. Jag hade önskat lite mer botten ur elbasen, men som sagt, tycke och smak.
Sedan kanske man kunde ha vissa saker mer i förgrunden, vissa lite längre bak. Som jag uppfattar det nu ligger det mesta på ungefär samma distans.

Och jag måste bara berömma Plinka här. Har nog inte hört hennes röst så här bra. Jag kom också direkt att tänka på Sade.

Njutbart, verkligen.  :)

--- Slut citat ---
Kul att du uppskattar min sång! :wub: Övning ger visst färdighet, har nog aldrig tidigare sjungit så många timmar i studion som denna sommaren...och det syns på min bleka hudfärg... :rolleyes:

--- Citat från: Freddy skrivet 20.08.2013, 23:37:08 ---Inte riktigt något jag normalt diggar, men det är välbehagligt att lyssna på. Märker dock att jag börjar kolla mail istället för att lyssna enbart, så för mig blir det lite bakgrundsmusik, men behaglig sådan.

Sången är bra, allt är kompetent gjort. Reagerade bara på en sak egentligen, runt 120 i spelaren så är trummorna ganska otajta, kanske kan rättas till lite?

Bra jobbat alla inblandade! 

--- Slut citat ---
Betryggande att mixproffset tycker att allt är kompetent gjort :D Men jag kan förstå att om man är riktigt FÖRBANNAD eller FÖRKROSSAD så känns det här lite mesigt :lol:  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion