Forum > Färdiga produktioner
Plinka - Deeper / Into the woods feat Roffe H & Jocke
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.08.2013, 00:40:07 ---Skönt att lyssna på. Så skönt det är med nya samarbetsprojekt. Gillar alla ingredienser och det är härligt med Plinkas sång!
Är det min dator eller mina lurar som är knäppa? Är pianot långt ut åt vänster. Jag skulle i så fall vilja ha in pianot från vänstersidan lite närmare mitten...
--- Slut citat ---
Kul att vi kunnat bidra med lite trevlighet för dig! :) Tror du ska vända lurarna... :lol: Skämt åsido... Det ligger ett piano 45% vänster och ett annat som dubb 80-100% höger c:a 10 dB ner... tycker inte det borde uppfattas som fullt utpanorerat utan borde väl uppfattas som 30 kanske... men jag tackar för tipset och ska kika på det! :)
Eddi:
Glatt överraskad blev jag av den här sköna dängan. Suberbt bra mixat tycker jag framförallt trummor och Plinkas sång samt Roffes sax äh va fan allt låter bra stördes inte av skevt piano o gillar guran också.
Skulle ett stick komma till skulle jag inte protestera men jag vet inte om jag saknar ett kanske lite truddilutter som Emu var inne på på senare halvan.
En sak kräver jag dock och det är ett häftigt DIM-ackord vid 108 :D
bjurte:
Skitskön låt, verkligen..
Man förväntar sig nästan att Calle Santana ska komma in och dra några hängtoner här och där, men för fanken, Jocke och Roffe Fixar det lika bra själva.
Dock kanske lite väl enahanda, ett stick här och där som sagt. :)
Sigmunds:
Skal heller ikke, som Asti, nevne at det gir Sade-vibbar, spesielt fra 160.. :)
Det er veldig bra jobbat, mye interessant som skjer. Bra sang Plinka!
Synes bassen ligger litt langt bak og at trommene er tunna.. Jeg ville fjernet chorus på el gitaren, men det er en smaksak..
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.08.2013, 01:46:48 ---Glatt överraskad blev jag av den här sköna dängan. Suberbt bra mixat tycker jag framförallt trummor och Plinkas sång samt Roffes sax äh va fan allt låter bra stördes inte av skevt piano o gillar guran också.
Skulle ett stick komma till skulle jag inte protestera men jag vet inte om jag saknar ett kanske lite truddilutter som Emu var inne på på senare halvan.
En sak kräver jag dock och det är ett häftigt DIM-ackord vid 108 :D
--- Slut citat ---
Va roligt att du gillar den Eddi - nu blir vi glada - tack! :) Tror vi sparar DIM-ackorden till nästa låt... (spelar säkert dem men måste kolla upp vilka de är...;) )
--- Citat från: bjurte skrivet 18.08.2013, 12:20:37 ---Skitskön låt, verkligen..
Man förväntar sig nästan att Calle Santana ska komma in och dra några hängtoner här och där, men för fanken, Jocke och Roffe Fixar det lika bra själva.
Dock kanske lite väl enahanda, ett stick här och där som sagt. :)
--- Slut citat ---
Nice - tack! Kul med duktiga kompisar! :) Om Calle tittar in ska jag be honom göra ett pålägg... ;)
--- Citat från: Sigmunds skrivet 18.08.2013, 16:40:28 ---Skal heller ikke, som Asti, nevne at det gir Sade-vibbar, spesielt fra 160.. :)
Det er veldig bra jobbat, mye interessant som skjer. Bra sang Plinka!
Synes bassen ligger litt langt bak og at trommene er tunna.. Jeg ville fjernet chorus på el gitaren, men det er en smaksak..
--- Slut citat ---
Tack för din uppskattning och kommentarer Sigmunds! :) Jag blir förvånad själv över att ha mixat tunt... brukar ju få synpunkter på för mycket bas och för mycket botten i trummorna... Upptäckte att jag använt mina gamla AKG 271 Studio som är lite bumligare än de 271 MkII... Hoppas att nästa version är lite bättre balanserad...^^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida