Forum > Färdiga produktioner
Plinka - Deeper / Into the woods feat Roffe H & Jocke
Jocke:
LÅTNAMN: Deeper / Into the woods
ARTIST/GRUPP: Plinka feat Roffe & Jocke
GENRE: Skogspop
LÅTLÄNGD: 4:00
TEXT: Plinka
KOMPOSITÖR:Plinka, Roffe & Jocke
PRODUCENT: Jocke
EV. MEDVERKANDE: Plinka, Roffe & Jocke
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Deeper into the woods.
I lost my soul
I lost my heart
in this society
My mama told me
from the start
-Don´t ever think you´re free!
Decide to leave
my everything
I stopped believe
in anything
I packed my bag
put on my shoes
I´m going to the woods!
Without a map,
that is no use
When I shall hunt with wolves!
Deeper into the woods
Deeper into the woods
Deeper into the woods
searching for the truth...
Samarbeten är något bland det roligaste med KR - både egna och andras. :) Tror vi har inspirerat varandra genom att tänka lite annorlunda och det har nog gett upphov till Aha-upplevelser hos oss alla. Det här en vid första anblicken en rätt ordinär "dänga" men under ytan har vi passerat flera konventioner om hur musik ska byggas upp och det har varit både kul och lärorikt! :) Nu var det ingen plan vi la upp upp det bara "blev"... ;-)
Den här låten fick sin början med att jag bytte till mig en gammal akustisk Washburn från en annan KR-medlem och började "plinka" :rolleyes: lite inspirerad av MaxB´s övningar. Av en händelse (misstag?) hittade jag ett spännande ackord (som jag inte vet namnet på... och så var det igång. Det är lite kul med de där harmonierna som inte bara är "rätt" utan också inbjuder till musikaliska utflykter med en och annan ton som kanske inte alls hade passat in annars! :)
Edit 130902
Har pysslat med nivåerna - framför allt sången i första versen och lyft fram körerna lite. Har och försökt göra saxen tydligare.
Edit 130818
Tack för synpunkter och konkreta tips. :) Har försökt finputsa lite för att ordna med kanalbalansen. Addictive Grand är en bred rackare... Den verkar brodera ut klaviaturen mellan kanalerna hela kroppen i ljudet hamnade längst ut till vänster. Kortade ner låten med 22 sekunder och hoppas att ni inte hinner få tråkigt av denna versionen... ;-) Basen upp som önskat. Nu undrar jag bara vad annat jag lyckats ställa till med... :rolleyes: :lol:
Edit 130905
Soundcloud-länk:
Asti:
Intressant ljudbild, sköna harmonier och en rätt väl avvägd mix!
Är lite fundersam på om det är ett elpiano jag hör som kanske skulle sänkas en aning...?
Eftersom jag slutat ange referenser tänker jag inte nämna att jag fick
vibbar av Sade när jag hörde Plinkas röst tillsammans med saxen.... :rolleyes: Fint!
Kanske något som bröt av lite mer vore bra för variationen i en så här relativt lång låt.
Ett stick eller bara att man tar ner arret i ett parti och sedan bygger upp igen....
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 17.08.2013, 15:51:37 ---Intressant ljudbild, sköna harmonier och en rätt väl avvägd mix!
Är lite fundersam på om det är ett elpiano jag hör som kanske skulle sänkas en aning...?
Eftersom jag slutat ange referenser tänker jag inte nämna att jag fick
vibbar av Sade när jag hörde Plinkas röst tillsammans med saxen.... :rolleyes: Fint!
Kanske något som bröt av lite mer vore bra för variationen i en så här relativt lång låt.
Ett stick eller bara att man tar ner arret i ett parti och sedan bygger upp igen....
/Asti
--- Slut citat ---
Bra du inte sa något om Sade då... :P
Har varit lite inne på samma tankegångar om arret... det kanske ska ner i de lite lugnare tongångarna efter saxpartiet? Pianot är Addictive Grand dubbat med Nord Electro - tycker jag har försökt hålla igen "bumlet" och brighta till det men det finns säkert mer att göra...
Tack för tyck! :)
Marsall:
Skön och avkopplande låt... För min smak får du gärna ta fram basen lite mer) I like When its bummly" :) Kan hålla med Asti om ett stick vore gött ... Annars Nice Work! ....
Jocke:
--- Citat från: Marsall skrivet 17.08.2013, 17:31:57 ---Skön och avkopplande låt... För min smak får du gärna ta fram basen lite mer) I like When its bummly" :) Kan hålla med Asti om ett stick vore gött ... Annars Nice Work! ....
--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar den! :)
Som gammal solobassist med en tendens till återfall får jag ju vara lite försiktig med basen... brukar få på skallen för mycket bas här och har fått anpassa mina monitorer för att jag ska gilla det jag hör utan att stöta mig med mina vänner... :D Nåja, jag är inte så snabb längre och det är en skön "knorr" i soundet... får se om jag kan lyfta fram det när vi bestämt oss för arret... Det är mycket som kämpar om utrymmet i mellanregistret.
Det är alltid givande att få konkreta synpunkter men vi får invänta lite mer respons innan jag rådgör med mina kolabboratörer! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida